דגשים לבחירת ריהוט עבור משרדי הייטק
מה ההבדל בין עיצוב משרדי הייטק לבין עיצוב משרדים רגילים? האם משרדי הייטק מצריכים מחשבה מחוץ לקופסה בעת עיצובם או שמא תהליכי העיצוב זהים? בואו נדבר על כל זה, כולל כמה טיפים לעיצוב משרדים בתחומי ההייטק.
עיצוב משרדים בהייטק התפתח עם השנים. כבר לא מדובר רק על צביעת קירות ובחירת ריהוט משרדי. כיום, עיצוב משרדי היי-טק כולל תכונות ייחודיות ועבודה מאומצת המבוצעת על ידי מעצבי פנים ואדריכלים מוכשרים בהתאם לציפיות ושאיפות הלקוח.אנו יודעים שאנשים מבלים בעבודה את רוב שעות היום.כאשר מדובר בהייטק, העבודה היא פעמים רבות "מסביב לשעון" ובשעות יוצאות דופן.לכן, ישנה חשיבות רבה לעיצוב המשרד.
במסגרת עיצוב משרדי הייטק, אחד האלמנטים המשמעותיים
ביותר (פונקציונאלית ועיצובית) הוא הריהוט.
אלה הם כמה דגשים בולטים, לבחירת ריהוט עבור משרדי הייטק:
בחירת ריהוט משרדי להייטק – גישות משתנות
אדריכלות היא תחום דינמי, שמשתנה כל הזמן.
כך גם עולם העסקים ובוודאי עולם ההייטק.
תל אביב וערים מרכזיות אחרות נותנות ביטוי מתמיד לשינויים ומוקד משיכה
לפעילות רבה בענף ההי טק, כולל משרדים המתוכננים ומעוצבים באופן יעודי למגזר הזה.
המאפיינים העיקריים
הריהוט במשרד מתחלק לשניים: חלק מהריהוט הוא כזה שמיוצר בכמויות מסחריות, כמו שולחנות, כסאות לעובדים ומחיצות.
ריהוט אחר הוא ריהוט מותאם אישית שתוכנן במיוחד עבור הלקוח.
זה יכול להיות דלפק כניסה מרשים או ספות ישיבה, מקומות ישיבה לא פורמליים ועוד.
בריהוט הזה האדריכל והלקוח יחד יכולים להכניס אלמנטים עיצוביים מיוחדים לעיצוב משרד ההייטק ואף כאלה שכוללים את מיתוג החברה.
השפעת המתכנן ובחירת הקונספט העיצובי
בין אם מדובר בריהוט מסחרי ובין אם מדובר בריהוט מתוכנן אישית האדריכל והלקוח צריכים
לגבש קונספט עיצוב מותאם לחברה ולריהוט המשרדים שלה.
תכנון הריהוט הוא חלק מתהליך כולל של תכנון העיצוב.
ולכן האדריכל הוא זה שאחראי גם על תכנון הריהוט ואף על הנחתו בחלל.
שימוש בטכנולוגיות חדישות
למשרד ההי-טק יש תכונות נוספות, כמו תאורה חכמה, אזרוים לישיבה לא פורמלית, קפיטריה מודרנית ועוד הרבה יותר. אמצעים אלה על ניהול ותפעול החברה ומקלים גם על חיי העובדים במידה ניכרת. בין אם תחליטו לעצב את משרדכם בדרך זו או אחרת, יהיה כדאי לקבל ייעוץ מאת אדריכלים ומעצבי פנים של משרדי הייטק. אלו יוכלו לסייע לכם בניצול מרבי של חללי הפנים במשרד הייטק שלכם.
חללי מנוחה או חללי עבודה לא פורמליים
עבודה רבה מחייבת מנוחה רבה.
בהתאם לכך, זה מקובל שכאשר ניגשים לתכנן עיצוב משרדי הייטק יש אזורי
מנוחה או אזורי עבודה לא פורמליים רבים ויש לרהט אותם בהתאם.
בדרך כלל כאן מדובר בריהוט מותאם אישית כמו אודיטוריום קטן, ערסלי ישיבה, פינות ישיבה נמוכות ועוד.
גם בחללים האלה יש לדאוג לריהוט משלים של שולחנות מתאימים, מקומות אחסון זמניים וכדומה.
כדאי לקחת בחשבון, שאזורים אלה משמשים לעתים גם למטרות אחרות, דוגמת קיום ישיבות מאולתרות או התכנסויות של כל עובדי החברה.
עוד חללים קונספטואליים
מעבר לשני סוגי חללים אלה, יש עוד סוגי חלל עבודה שאופייניים
בהייטק – "חללים קונספטואליים" מסוגים שונים, לרוב לשימושי פנאי שונים.
לדוגמה פינת קפה או חדר כושר.
גם את החללים האלה יש לרהט בהתאם.
פינות הקפה והקפיטריות צריכות להיות מרוהטות בצורה שתאפשר לעובדים לא רק לאכול אלא גם ליצור מפגשים
לא פורמליים ולכן הריהוט צריך להיות מזמין ונעים – כסאות גבוהים עם דלפקי אכילה צופים לנוף, דיינרים בסגנון
אמריקאי, בתי קפה מסוג סטראבקס או כל אפשרות אחרת שמתאימה לחברה ולתדמית שהיא רוצה לייצר.
חדרי ישיבות
חדרי ישיבות ירוהטו בהתחשב בשימוש הרב שעושים בהם בהייטק.
מלבד הריהוט המתכונן בחדרים אילו יש צורך רב בעזרים טכנולוגיים דוגמת מקרנים וציוד לשיחות וידאו איכותיות.
חדרי הישיבות יהיו גם חדרי ישיבות פורמליים לישיבות הנהלה שונות ובהם יהיה
ריהוט "מכובד" – שולחן ארוך, כסאות מעוצבים ומרבית הזמן גם יקרים.
לעומתם חדרי ישיבות המשמשים לעבודה היומיומית של העובדים ירוהטו בשולחנות רבועיים או עגולים למשתמשים בודדים.
בחדרים אילו הריהוט צריך להיות מזמין יותר אך לא פחות נוח שכן בחברות
הי טק חדרי הישיבות השונים הם חלק בלתי נפרד משגרת העבודה.
טיפים לבחירת הריהוט עבור משרדי הייטק
אלה כמה טיפים, שיסייעו לבחור ריהוט באופן מיטבי לאחר עיצוב משרדי הייטק:
ארגונומיה – ארגונומיה היא נקודת מפתח, עבור אנשים שיושבים מול מחשב שעות רבות ברציפות.
למרות המודעות לנזקי הישיבה הממושכת, עובדים נוטים לעבוד ברצף, מבלי לקחת הפסקות רענון יזומות.
כפתרון לכך, כדאי לשלב עמדות עבודה מתכווננות, שמאפשרות לעבוד גם בעמידה. כמובן, חיוני לבחור בכיסאות ארגונומיים ורצוי להתאים אותם למידות כל עובד.
עקביות עם העיצוב בסניפים אחרים – כאשר לעסק יש חברות בת או סניפים בארץ או בחו"ל, חשוב לקחת
בחשבון את הריהוט בכל הסניפים על מנת לשדר אחידות, או דווקא שונות.
בכל מקרה תהליך התכנון כדאי שינוהל על ידי משרד תכנון אחד.
בין פונקציונאליות לאופנה – כשזה מגיע לריהוט שמשמעותי לפרודוקטיביות העובדים (שולחן עבודה למשל),
יש להעדיף את נושא הפונקציונאליות. בבחירה בין "מגניב" לבין "שימושי", זה המקום להעדיף חד משמעית את השימושי.
ריהוט מהארץ או מחו"ל?
יש מספר חברות ריהוט בארץ ולרובן יש הן ריהוט שמיוצר בארץ והן ריהוט שהן מייבאות מחו"ל.
כאשר מדובר בריהוט מיובא מחו"ל יש לזכור שזמן האספקה יכול להיות ארוך שכן מדובר באספקה דרך הים.
יש להזמין ריהוט זה מבעוד מועד כדי שיתאים למועד האיכלוס של המשרדים.
רצוי מאוד לבחור ריהוט מחברה מוכרת אשר ניתן יהיה לפנות אליה בעתיד להשלמה של ריהוט חסר.
לסיכום, אין ספק שנושא הריהוט הוא נושא מהותי בתכנון המשרדים שכן הוא מצביע על אופי החברה, דרך העבודה בה ולכן לאדריכל תפקיד חשוב בבחירתו.
עורכת דין ועורכת לשון. עבדה שנים רבות במגזר העיסקי ומתמחה בכתיבה משפטית ועסקית וכן בעריכה לשונית. מנהלת פיתוח עיסקי במשרד גרינהאוז אדריכלים ואחראית על ניהול פרוגרמות ללקוחות עיסקיים – למידה על הארגון וצרכיו, מיפוי צרכים עתידיים והכנת דוח פרוגרמה מקיף הכולל המלצה לניתוח שטחים קיימים ועתידיים.