כשאנו ניגשים למשימת עיצוב משרדי עורכי דין / עיצוב משרד רואי חשבון, ראשית אנחנו חושבים על
הערכים שכל משרד רוצה לשדר ללקוחותיו, ערכים כגון מקצועיות ומקצוענות, אמינות וניסיון, "מצליחניות" ויוקרה.
הגדרת הסגנון העיצובי של סביבת המשרד נקבעת לא רק על-פי העדפות הלקוח, אלא בעיקר על-פי
הקשר הרעיוני בין אופי ומהות העבודה, גודל החלל, צרכי העבודה השוטפת והיומיומית
בסביבת המשרד וכמובן התקציב שהלקוח מייעד לפרויקט.
מה מייחד ומאפיין עיצוב משרד עורכי דין?
עיצוב פנים של משרד עורכי דין שונה באופן משמעותי מאשר משרד הייטק.
בעוד שבחברות הייטק רווח הסגנון של חללי עבודה פתוחים ומשותפים, במשרדי עורכי דין יש צורך לשמור על
פרטיות הלקוחות (כולל פרטיות אקוסטית), וגם על פרטיות המידע בו הם מטפלים, ולכן בדרך-כלל
המשרדים מופרדים למשרדים סגורים ופרטיים.
בחברות הייטק מקובל למצוא חללים קונספטואליים המיועדים למנוחה ולמפגשים לא פורמליים.
בעיצוב ותכנון פנים משרד עו"ד או רואה חשבון מסורתיים, יש חלוקה ברורה ופורמלית בין משרדים פרטיים לחדרי ישיבות.
מה צריך לקחת בחשבון בעיצוב משרד עורכי דין ורואי חשבון?
- במשרדי עורכי דין קיים גיוון גדול: הן מבחינת גיל העובדים (שותפים ותיקים מול מתמחים צעירים) והן מבחינת סוג הלקוחות.
במשרדי עורכי דין אופי העבודה גם הוא מגוון, חלק מן העבודה הוא פרטני, וחלקו צוותי או קבוצתי.
במשרד מתקיימות ישיבות פנימיות בסדר גודל משתנה, ונכון הדבר גם לגבי חדרי הישיבות.
- בעיצוב ותכנון פנים משרד עורכי דין יש לקחת בחשבון שמעמד העובד בא לידי ביטוי גם בגודל משרדו
הפרטי ומיקומו ולכן המשרד צריך לאפשר שפע של חללים בגדלים שונים.
יחד עם זאת, בגלל חשיבותה של עבודת הצוות במשרד, יש לדאוג
לאזורים בהם כן אפשר להתחבר בצורה פחות פורמלית.
הדבר נכון במיוחד כשמדובר בטווח גילאים רחב.
- עורכי דין מתמודדים עם לחץ רב.
בנוסף, שעת עבודה היא פרק זמן מדיד לפיו גובים שכר טרחה מהלקוח.
לשם כך, צריך להנעים לעורכי הדין את זמנם בסביבות משתנות ומגוונות.
סביבה נעימה מעודדת יעילות בעבודה ויוצרת מחוייבות של העובדים למשרד.
- גם בתכנון ועיצוב משרדי רואי חשבון יש לתת מענה לעובדה כי יש במשרד מגוון של תחומי עיסוק.
במשרד עובדים יועצים כלכלים, יועצים משפטיים, יועצים פיננסים, יועצי מס,
מבקרי פנים ועוד, ולכן יש צורך בעיצוב מחלקתי מובחן.
הדבר נכון גם לגבי העובדה כי במשרדים כאלה יש לרוב חלוקה לפי
התמחות בענפים שונים (פיננסי, הייטק, נדל"ן, מגזר ציבורי, תעשייה, אנרגיה ומשאבים).
עיצוב משרדי רואי חשבון צריך גם לענות על הצורך באיחסון מסמכים.
- במקרים מסויימים רואי חשבון שעוסקים בביקורת מבלים יותר
במשרדם של הלקוחות ולאחרים יש כיום יותר גמישות לעבוד מהבית.
עובדה כזו יכולה למשל להשפיע על עיצוב מחלקת מבקרי הפנים.
איך משלבים בין העיצוב המסורתי למודרני?
צריך לזכור כי בסיום העשור (שרק התחיל), המיליניאלס (דור ה- Y) יהיו 75 אחוזים מכוח העבודה, ולכן, אם מחליטים
על עיצוב משרד עורכי דין ורואי חשבון שיתאים לטווח רחוק, כדאי לחשוב על כך ולהתאים את העיצוב גם עבורם.
כיום, עיצוב משרדי עורכי דין ועיצוב משרדי רואי חשבון מושפע ממגמות חדשות, ובמשרדים רבים
נוטים לשלב בין התכנון והעיצוב המסורתי לזה המודרני/עכשווי.
כיום יש מגמה לשנות ולהתאים את חלל העבודה לא רק כדי להגביר את יעילות העובד אלא גם כדי לספק לו נוחות ולעודד עבודת צוות.
הסגנון המהודר והסטרילי מוחלף לעיתים או משולב עם סגנון מינימליסטי המקבל גיוון עם איבזור מעניין וצבעוני.
ההפרדה המסורתית מוחלפת במשרדים המתחברים לאזור משותף מרכזי ומואר אשר בין השאר מעודד שיתופי פעולה בין העובדים.
ביטול ההפרדה המוחלטת משפר אינטראקציה ומשפיע באופן ישיר על הwell-being של העובד.
לעיתים חדרי השותפים הבכירים ממקומים בתוך "שכונות" עובדים בחללים פתוחים.
בתכנון ועיצוב משרד עורכי דין ורואי חשבון אנחנו בוחרים פעמים רבות בעיצוב פנים מודרני יוקרתי: קוים ישרים בחדרי הישיבות, כתם צבע של ספות צבעוניות, כסאות צבעוניים או טפטים, שילובים של שחור לבן אפור וחום, חיפויי עץ של קירות ותקרות.
למשרדים הסגורים – האישיים, אנחנו בוחרים בסגנון של עיצוב מודרני.
בעיצוב המודרני יש שימוש גובר של דלתות זכוכית, המאפשרת כניסת אור טבעי לחללים חשוכים,
ומאפשרת מצד אחד פרטיות ומצד שני אינטראקציה בין העובדים.
העקרונות לעיצוב משרדי עורכי דין ורואי חשבון
חומרי גלם:
בעיצוב משרד עורכי דין ומשרד רואי חשבון חשוב לייצג בצורה משולבת את היוקרה ואת המקצוענות
ולכן צריך לבחור בקפידה חומרי גלם איכותיים ויוקרתיים לעבודות הנגרות, החיפוי, והרצפה, וכן לבחור היטב את הריהוט והאיבזור.
נשתמש בסוגים שונים של עץ, שיש, שטיחים מקיר לקיר וריהוט עור.
(זוהי עוד נקודת שוני מהשימוש בחומרים תעשייתיים בעיצוב משרדי הייטק.)
קבלה:
בלא מעט משרדים, נהוג להציב דלפקי קבלה המשמשים כמבואות נפרדים בין שטח החוץ לפנים.
במקרים אלו, מומלץ להתייחס לדלפקי הקבלה כמעין "חלונות ראווה" משרדיים המשמשים ליצירת עניין בקרב לקוחות המשרד.
אזור הקבלה מייצג את זהות המותג כאשר מטרת העיצוב היא ליצור תחושת יציבות, תיחכום והקפדה.
באופן כזה, ניתן להרשים את הלקוח ולהעביר לו את ערכי המשרד.
חדרי ישיבות:
חדרי הישיבות במשרדי עורך דין ובמשרדי רואי חשבון צריכים
להיות מרווחים, בעלי שולחנות ארוכים במיוחד וכסאות נוחים ואלגנטיים.
לא פעם חדרי הישיבות נמצאים בקומה נפרדת וכך הלקוחות המגיעים למשרד אינם צריכים לעבור דרך
משרדי עוה"ד אלא מגיעים ישירות לקומת חדרי הישיבות, שם ממתינה להם עמדת קבלה נפרדת.
בדרך זו נשמרת הן פרטיות העובדים והן פרטיות הלקוחות.
בין אם מדובר בקומה נפרדת או באותה קומה ,צריך להיות מגוון של חדרי ישיבות.
גדולים – בין אם זה עבור צוותים גדולים, או בין אם זה כאשר עורכי הדין או רואי החשבון מלווים
עסקאות קנייה או מיזוג בין חברות ויש הרבה נוכחים בישיבה, בינונים וקטנים – כאשר נותנים שירות רק למספר אנשים מצומצם
בחדרי הישיבות יש חשיבות גדולה לקיומם של מקרנים ולוחות חכמים.
כיום מרבית הישיבות נעשות תוך כדי שימוש במצגות ולכן איבזור טכנולוגי הוא חיוני.
בנוסף לכך חדרי הישיבות צריכים לאפשר ללקוחות נוחות מרבית ( לעיתים הישיבות הן ארוכות מאוד)
ולכן בכל חדר ישיבות ניתן למצוא היום מתקן לשתייה קרה, מכונות קפה וכיבוד קל.
למידע נוסף על עיצוב משרד עורכי דין ורואי חשבון צרו עמנו קשר עוד היום!
שאלות ותשובות בנושא עיצוב משרד עורכי דין
במשרדי עורכי-דין פרטיות היא נושא חשבו מאוד וכלן בגרך כלל לא נמצא חללי ישיבה פתוחים, אלא חדרים סגורים. המאפשרים פרטיות. בגלל שמדובר בחלל סוגר רצוי להקפיד שתהיה לחדר תאורה טבעית עד כמב שאפשר.
במשרדעם כאלה הדגש הוא על מספר רב של חדרי ישיבות. מקבית הישיבות עם הלקוחות לא יתנהלו בחדר עורך הדין אלא בחדר ישיבות יעודי שיהיו בו מסך למגות, פינת קפה וכסאות ישבה נוחים במיוחד. יש משרדים שיעדיפו שחדרי הישיבות יהיו בקומה נפרדת יעודית כדי שהלקוחות לא ייכנסו לחללי העבודה או מפאת סודיות הלקוחות.
הנהוג במשרדי עורכי- דין לשמור על עיצוב מסורתי יותר הן בחדרי העבודה והן בחללים הציבוריים. השולחנות יהיו כבדים יותר ועשויים עץ במיוחד בחדרי הישיבות. אם זאת בשנים האחרונות גם במשרדי עורכי דין מנסים "להצעיר" את האווירה ולהוסיף צבעים יותר מגוונים או למקם פינות ישיבה משותפות לא פורמליות.
כמו במשרדי הי-טק גם במשרדי עורכי דין האיחסון הפך בחלקו להיות דיגיטלי. אם זאת לצורך איחסון תיקים וחומרים נוספים שיש דורשים ניירת דואגים להרבה ארונות איחסון יעודיים או בחדרי עורכי הדין או בחללים משותפים.
עמדת קבלה היא חלק בלתי נפרד ממשרד עורכי דין. בחלק מהמשרדים ובמיוחד בגדוליםשבהם יש אף יותר מעמדה אחת. לעיתים לפני חדרו של השותף הבכיר או בקומת חדרי הישיבות.עמדת הקבלה צריכה להיות קרובה לפינת המתנה ללקוחות.ורצוי אף קרובה למטבחון גדול או קטן..
עורכת דין ועורכת לשון. עבדה שנים רבות במגזר העיסקי ומתמחה בכתיבה משפטית ועסקית וכן בעריכה לשונית. מנהלת פיתוח עיסקי במשרד גרינהאוז אדריכלים ואחראית על ניהול פרוגרמות ללקוחות עיסקיים – למידה על הארגון וצרכיו, מיפוי צרכים עתידיים והכנת דוח פרוגרמה מקיף הכולל המלצה לניתוח שטחים קיימים ועתידיים.