עסקים בישראל קמים ונופלים כל הזמן, ויש סיבות רבות להצלחה או לכישלון.
אחד מהמרכיבים התורמים להצלחה של עסק בכל תחום שהוא העיצוב שלו.
עיצוב פנים לעסקים יכול להבדיל בין הצלחה ובין כשלון מהסיבה פשוטה –מראה עיניים משפיע על הלקוחות הפוטנציאליים
יותר מהכול, ואווירה יכולה לגרום לצרכנים לתחושות חיוביות או שליליות כלפי העסק.
עיצוב פנים לעסקים הוא המענה הנכון ליצירתתחושה נעימה ונוחה ללקוחות הפוטנציאליים, ולא פחות חשוב, גם לעובדים.
אז במה תלויות ההחלטות העיצוביות שמתקבלות? הנה עיצוב פנים לעסק, קוים לדמותו.
- סוג העסק – כל אחד מבין שמשרד עורכי דין וחנות צעצועים, אמורים לשדר משהו אחר ללקוחות הפוטנציאליים שלהם.
סוג העסק הוא המשפיע הגדול ביותר על הכיוון העיצובי והוא זה שנותן את הטון. - קהל יעד – ההחלטות העיצוביות שמתקבלות חייבות לקחת בחשבון את קהל היעד של העסק וצריך להגיע לליבו.
- תקציב – חשוב להבין מראש עם הלקוח מהו התקציב שהוא מעמיד לטובת העיצוב.
צריך לזכור כי כמעט עם כל תקציב אפשר לתכנן, כלומר אין סיבה שעסק לא יהיה מעוצב גם אם התקציב הוא נמוך.
עיצוב פנים לעסקים – ייחודיות וחדשנות
עיצוב פנים לעסקים צריך לקחת בחשבון גם ייחודיות וחדשנות.
שני אלו יכולים להשפיע רבות על הצלחת העסק כי הלקוחות הפוטנציאליים רוצים לראות משהו אחר ובעיקר, משהו שמתכתב עם העידן החדשני בו אנו חיים.
חדשנות תמיד יוצרת התרשמות וזה אומר צבעים, חומרים, טכנולוגיה מתקדמת שמוצגת, חשוב להדגיש ללקוח שלא משנה מה הוא רואה, עיצוב הפרויקט שלו יותאם לצרכיו וישדר את האופי שלו.
חלוקת החלל בעסק
חלוקת החלל בעסק צריכה להיות מותאמת כמובן לסוג העסק ולפעילות שלו.
לחלוקת החלל יש השפעה על הפרודוקטיביות של העובדים ועיצוב החלל יכול להיות מכריע לתפוקה שלהם.
בכל מה שנוגע לחלוקת החלל, חשוב לעצב את העסק כך שהעיצוב ישקף את התרבות הארגונית.
זה אומר שבעסקים שמרניים יחסית כמו משרדי רואי חשבון או עורכי דין, כדאי ללכת על חלוקת החלל לחדרים
קטנים לעומת חברות הייטק שבהן משרדים פתוחים עם חללים גדולים יהיו הדבר הנכון ביותר.
עיצוב פנים לעסקים – דגשים נוספים
עיצוב פנים לעסקים כולל גם דגשים נוספים שכדאי לשים אליהם לב.
ראשית, עיצוב פנים לעסקים צריך לכלול תכנון של תאורה נכונה – מקורות אור טבעיים ומלאכותיים.
הוא גם צריך לקחת בחשבון את כמות התנועה וסוג התנועה בעסק עצמו ובסביבה שלו, ואת גובה התקרה שיכולה להשליך על יצירת אוירה אינטימית או ניכור.
תהליך העיצוב – קריטי להצלחת העסק
אם אתם עומדים לפתוח עסק בכל תחום שהוא, אל תקלו ראש בכל מה שנוגע לעיצוב שלו.
עם כל הכבוד ליצירת קשרים, השגת סחורה, שיווק והנהלת חשבונות, בסוף, המראה של העסק הוא מה שישפיע עליו יותר מהכול.
המטרה של תהליך עיצוב העסק היא יצירת מסגרת למה חשוב יותר ומה פחות, במה אפשר לעמוד תקציבית ואיך אנחנו רוצים שהעסק שלנו ייראה בלפי חוץ.
במהלך התהליך כל פונקציה שהיא תמוקם בחלל בהתאם לצרכים השונים.
עורכת דין ועורכת לשון. עבדה שנים רבות במגזר העיסקי ומתמחה בכתיבה משפטית ועסקית וכן בעריכה לשונית. מנהלת פיתוח עיסקי במשרד גרינהאוז אדריכלים ואחראית על ניהול פרוגרמות ללקוחות עיסקיים – למידה על הארגון וצרכיו, מיפוי צרכים עתידיים והכנת דוח פרוגרמה מקיף הכולל המלצה לניתוח שטחים קיימים ועתידיים.