עיצוב פנים מודרני – עבר, הווה ועתיד

עיצוב פנים מודרני – מאפיינים

אז לפני שאנחנו צוללים ומנסים להבין מה זה עיצוב פנים מודרני בואו נלמד מספר דברים חשובים. רוב האנשים המשתמשים בצירוף המילים "סגנון מודרני", נוטים לחשוב, באופן שגוי, שמדובר בסגנון עכשווי.
רבים נוטים להתבלבל בין סגנון מודרני לסגנון עכשווי (Contemporary).
אז מה נכון?

כשמדברים על סגנון מודרני, לפי ההגדרה המדוייקת, מתכוונים לסגנון שהתפתח במחצית הראשונה של ראשית המאה העשרים. (ובעיקר בשנות החמישים והשישים) כשמדברים על הסגנון הרווח היום – מדברים למעשה על סגנון עכשווי: כאן ועכשיו. סגנון אשר מתפתח באופן קבוע, מעכשיו ועד העתיד.

באופן כללי, הסגנון המודרני התנגד לסגנונות שקדמו לו, סגנונות עם מאפיינים כהים, דרמטיים, ואלמנטים קישוטיים עשירים.
הסגנון המודרני דחה את אלה והכניס את הקווים הישרים והחללים הפתוחים.

עיצוב ותכנון

מה מאפיין עיצוב פנים מודרני?

עיצוב הפנים המודרני ניתן לאיפיון בצורה די ברורה.
להלן רשימה (לא בהכרח מלאה) שלהם:

  • קוים ישרים ונקיים
  • חללים פתוחים, מעברים רכים וזרימה בחלל ובין החדרים. (הריהוט הוא החוץ)
  • אסתטיקה מינימליסטית – Less is more(מבחינת פריטי עיצוב, ריבוי חפצים)
  • איזון א-סימטרי היוצר תחושת תנועה באמצעות פיזור אלמנטים המושכים את העין באופן שווה
  • חזרתיות – של דוגמאות, צבעים וטקסטורות
  • ניגודיות – בין צבעים וצורות
  • צבעוניות
  • קנה מידה ופרופורציה – יחסים מעניינים בין גדלים של חפצים
  • חומרים טבעיים כגון ריהוט עץ.

עיצוב פנים מודרני – עכשווי (Contemporary)

הסגנון העכשווי מושתת על הסגנון המודרני, ומכיוון שהוא משתנה כל הזמן, לא פשוט להגדיר אותו. בדומה לסגנון המודני הוא מאופיין במינימליזם, קוים נקיים, וחללים פתוחים (Open Space) עם זאת,
בניגוד לצבעים הטבעיים של הסגמון המודרני, בסגנון העכשווי שולטת צבעוניות מונוכרומטית של שחור-לבן-אפור, בחלל או בריהוט יש שילוב של חומרים שונים, שאינם טבעיים (זכוכית, מתכת ובטון).

גרינהאוז עיצוב פנים מודרני

עיצוב פנים מודרני בפרוייקטים שלנו

אצלנו, במשרד עיצוב משרדים גרינהאוז, אנחנו עוסקים במגוון של פרוייקטים של פנים וחוץ. תכנון ועיצוב בניינים, תכנון ועיצוב של משרדים .
מגוון הזה מאפשר לנו לעצב במגוון של סגנונות, לפי אופי החברה ודרישות הלקוח.

תכנון ועיצוב פנים משרדי כולל חלקים שונים: אזור הקבלה, המשרדים השונים, חדרי ישיבות ועיצוב המטבח או הקפיטריה.

במשרדי עורכי דין או רואי חשבון לדוגמא, אנו פעמים רבות נבחר בעיצוב פנים שיהיה מודרני ויוקרתי: בחדרי הישיבות אנו נעצב קווים ישרים וחלקים, עם צבעוניות ברהיטים כמו כסאות או טפטים, שילובים של אפור, שחור ולבן, חיפויי תקרות וקירות מעץ ולמשרדים הסגורים – האישיים, נבחר סגנון מודרני יותר.

במשרדי הייטק או סטארטאפים – אנחנו משלבים עיצוב פנים מודרני עם אלמנטים עכשווים. בשונה ממשרדי עורכי דין, המשרדים האלה אופיינים בצבעוניות עזה, הדפסים גיאומטרים על הקירות, אלמנטים גיאומטרים בשטיחים ובריהוט, שימוש בזכוכית ומתכת ועוד.

ולגבי העתיד – השינויים קורים כל הזמן מסביבנו בעיקר בתכנון סביבת המשרד. חברות הריהוט הגדולות בעולם מקדישות זמן רב וכסף במחקרים העוסקים בצורכי המשרד המשתנים. אם פעם שולחנות משרדיים היו בסגנון אחד בלבד, היום יש מגוון רחב של שולחנות משרד לרבות שולחנות מתכוונים בהתאם לצורכי העובד.

אנו דואגים במשרד להיות מעודכנים במחקרים העדכניים ומבקרים בתערוכות עולמיות על מנת ללמוד לאן פניו של המשרד העתידי.

אילו חללים מתאימים לעיצוב פנים מודרני?

למעשה כל חלל יכול להתאים לעיצוב פנים מודרני וכל חלל ניתן לתכנן ולעצב בצורהמודרנית שתתאים לדרישות נלקוח. כך למשל ניתן לחשוף את התקרות בכל חלל כמעט ולתת מראה מודרני

האם אפשר לשלב עיצוב מודרני עם מסורתי?

כמובן שאפשר. יש לקוחות וגם חברות הי טק מסורתיות יותר שמעוניינות בשילוב עיצובמודרני ומסורתי. אפשר למשל לשמור על תקרות מסורתיות ויחד עם זאת לאפשר הרבה פינות ישיבה לא רשמיות בחללים הפתוחים. אפשר לדבוק בעיצוב מסורתי אבל להשתש בלוח גוונים לא מסורתי שייתן אופי חדשני. האפשרויות הן אין סופיות תלויות בלקוח.

באילו צבעים בדרך משתמשים בעיצוב פנים מודרני?

בדרך כלל עיצוב מודרני הוא עיצוב צבעים יותר מונוכרמטיים עם נגיעות צבע אבל גם צבעוניות רבה יכולה להיות מודרנית. היום כמעט כל עיצטב יכול להיחשב מודרני בדרך זו או אחרת.

מה הם סוגי הרהיטים המתאימים לעיצוב פנים מודרני?

בנוסף לעמדות העבודה יש לכלול ריהוט נוסף שהוא לא פורמלי- פינות ישיבה נמוכות, פינות ישיבה בחוץ, פינות קפה ואפילו ערסלים יכולים להיות ריהוט מתאים בעיצוב מודרני

איך משלבים טכנולוגיה בעיצוב פנים מודרני?

הטנולוגיה היא חלק מהחיים היום יומיים שלנו ולכן היא משתלבת בתכנון ובעיצוב המשרד המודרני. החל משולחנות עולים-יורדים לנוחות העובדים ועד לרצפה צפה המאפשרת להוביל את כל הכבלים מתחתיה וכך לאפשר תכנון ריהוא=ט גמיש בחלל.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן