אמצעים טכנולוגיים בתכנון משרדים

כשמדברים על חדשנות טכנולוגית בתכנון משרדים, בדרך כלל עולה בראש תמונה דומה: אפקטים קוליים, אורות מהבהבים, מעין ספינת חלל שמאחסנת בתוכה צוות עובדים שעובד בתנאים שלא פגשתם קודם. אלא שחדשנות טכנולוגית והייטק כבר מזמן אינם זכרונות מסרט מדע בדיוני או מהפקולטה למדעי החלל. דווקא להפך, ככל שהטכנולוגיה חדשה יותר, כך היא הופכת נקיה ואסטטית יותר.

כיום, האמצעים הטכנולוגיים בתכנון משרדים רבים כל כך, עד שלא ניתן כמעט להבחין בין הדור הקודם לדור החדש. הדבר נוגע בעיקר לעיצוב משרדי הייטק, שרשמו התקדמות טכנולוגית במרוצת השנים והפכו לאימפריה גם בתחום העיצוב. רוצים לומר, תוצאות הרבעון האחרון חשובות מאוד, אבל על עיצוב משרדים וחדשנות טכנולוגית בתכנון משרדים אי אפשר לוותר. לפחות לא בדור החדש, זה ששואף כל הזמן להתקדם ולהניע את הגלגל.

אז איך בדיוק מעצבים משרדי הייטק ומהם האמצעים הטכנולוגיים הנמצאים בתוכם ועוזרים בשדרוג תנאי העבודה וברושם הרב שהם משאירים על הלקוחות? הנה כל הפרטים.

המילה האחרונה בעיצוב

חדשנות טכנולוגית בתכנון משרדים היא אחד הדברים החשובים ככל שמדובר בחברות הייטק. כדי להפוך את המשרד שלכם מעוד משרד מעוצב למשרד חדשני, ראוי להשקיע לא רק בסביבה הטכנולוגית, אלא גם בעובדים שלכם.

שלב התכנון הוא השלב החשוב ביותר לפני הכניסה למשרד. כדי לתת לעובדים תחושה טובה להגיע למקום העבודה, כדי לתת ללקוחות תחושה שכדאי להם להישאר אתכם, חשוב להיפגש עם משרד אדריכלים מוביל כדי שזה יתאים את התנאים הטובים ביותר עבורם וייצר חלל של סביבת עבודה נעימה שיהיה קשה להתעלם ממנה.

אם תשקיעו בנוחות העובדים שלכם וגם בעזרים הטכנולוגיים שיהפכו את העבודה שלהם לפשוטה יותר, זה ישתלם לכם בעתיד – הם יתייחסו ללקוחות שלכם בדיוק אותו דבר. פינקתם אותם בפינות מנוחה, מטבח חדיש או במחשב והציוד ההיקפי הטוב ביותר? כנראה שהם ירגישו בנוח.

העברת ה-DNA של החברה

כיום, תרבות ה"אופן ספייס" הופכת ותופסת מקום מרכזי בחיי משרדי ההייטק. משרדים רבים מוסיפים כיום גם חדרי כושר ואמצעים דיגיטליים מתקדמים, לא רק כדי לסייע לעובדים שלהם – אלא גם כדי להרשים את הלקוחות.

כשאתם יושבים עם אדריכל ומעצב פנים, חשוב לשים דגש על אפיון של תהליכי העבודה והקשר בין המחלקות השונות. כלומר, לא רק חלוקה יעילה של המשרדים, אלא גם העברת ה-DNA של החברה באמצעות העיצוב.

עובדים בחברות הייטק הם בדרך כלל בעלי דרישות גבוהות ולכן חשוב לייצר עבורם עמדות נוחות, פרטיות בין העובדים (גם אם מדובר בחלל פתוח), תאורה נוחה ועוד.

בחברות הייטק גדולות, חשוב לתת דגש לצד היצירתי. אחדות מהן בונות מרכזי חדשנות של ממש בתוך החברה.

חושבים טכנולוגיה: כניסתם של תוכנות שרטוט תלת מימד

אמרנו מרכזי חדשנות, אמרנו מהפכה. עולם ההייטק והעיצוב עבר שנים האחרונות מהפכות רבות. זה קרה בזכות תוכנות חדישות ופיתוחים שלא שמענו עליהם קודם. אחד מהם הוא תוכנות שרטוט תלת מימד, שנמצאת היום במשרדי הייטק ואדריכלות. התוכנות הללו, תוכנות שרטוט 3D מביאות את הקידמה הטכנולוגית למשרד.

השימוש בהם נפוץ מאוד. בעבר השתמשו במשרדי והאדריכלות בנייר ועיפרון על מנת לשרטט מבנה מסוים. כיום, תוכנת שרטוט תל מימד מסייעת לעבודת עבור האדריכל. היא משלבת אלמנטים של גרפיקות, מודלים שונים בתלת מימד וכך אפשר להמחיש, בקלות רבה, את העבודה בצורה נוחה ללקוח.

לא משנה אם אתם מעצבי מטבחים, משרד אדריכלים או מעצבי פנים, כנראה שעל מנת לעשות צעד אחד קדימה, תצטרכו לשלב במשרד שלכם תוכנה כזאת.

אבל לא רק בתוכנות שרטוט עסקינן. חברות רבות מכניסות לעובדים אמצעים טכנולוגיים חדישים כמו מדפסות משוכללות, מחשבי AIO שמטרתם להעניק מראה נקי וחדשני יותר למשרד וכן שילוב של פינות נוחות צבעוניות לצד המראה הנקי של העיצוב בעולם ההייטק.

גם חדרי התקשורת צריכים להיות מאורגנים ומסודרים. לא משנה אם אתם בישיבה, במסדרון או בשיחת קפה, הטכנולוגיה אמורה להימצא בכל מקום במשרד. תנו לעובדים שלכם לנוח, אבל אל תתנו להם להפסיק לעבוד.

צרו "שיחות מסדרון"

עיצוב משרדי הייטק לא נוגע רק לחדשנות הטכנולוגית עצמה, אלא גם ליצירת חללים קטנים שיכולים להפוך את יום העבודה לנעים ומזמין יותר. חלק מהחברות יוצרות את משרדי החדשנות שעליהם כתבנו קודם כדי להזרים רעיונות חדשים לשיטות העבודה. כן, ממש ככה. אנשים יושבים וחושבים איך לייעל את העסק באמצעים טכנולוגיים ואנושיים כאחד.

גם עיצוב המסדרון הוא חלק חשוב בעיצוב. מעצבים רבים יוצרים נישת ישיבה בתוכו, יחד עם קירות תקשורת. העובדים יכולים להיפגש לשיחת מסדרון ולעבוד בו זמנית.

חשוב להבין: עובדים בענף ההייטק מבלים בין 12-10 שעות במשרד מדי יום, רובם צעירים מתחת לגיל 40. זאת הסיבה שבגללה המשרדים זועקים לפתרונות מתקדמים. חברות רבות הבינו כי סביבת העבודה תייצר תפוקה רבה יותר.

תנו לנו להחליט בשבילכם

משרד גרינהאוז אדריכלים פעיל כבר למעלה מ-45 שנה. הוא נוסד בשנת 1955 על ידי האדריכל מריאן גרינהאוז וביצע פרויקטים בהיקף של יותר מ-600,000 מ"ר.

כיום מוביל את המשרד אדריכל דניאל גרינהאוז, בוגר הטכניון וחבר בארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל IOCEA. עיצוב משרדי הייטק חדשניים הוא אחת ההתמחויות שלנו.

המשרד עוסק גם בתכנון פנים, וגם בתכנון בניינים. הוא נותן שירותי ייעוץ לחברות רב לאומיות בהתאמת צרכיהן לתרבות המקומית. אנו משלבים ניסיון רב שנים עם חדשנות טכנולוגית – בדיוק כפי שאתם אוהבים.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן