חדשנות טכנולוגית בתכנון משרדים

חושבים טכנולוגיה: כניסתם של תוכנות שרטוט תלת מימד

עולם האדריכלות עבר ועובר בשנים האחרונות מהפכה בתחום הטכנולוגי והעבודה במשרד אדריכלים אינה דומה לזו שזכורה לנו מהעבר או מסרטים לפיו עומד אדריכל מול שולחן שרטוט, בידיו עיפרון וסרגל והוא משרטט בדיקנות מבנה או חלל. עולם ההי-טק הביא את הקידמה גם למשרדי האדריכלים. שנים רבות כבר נעשה השרטוט במחשבים אישיים כאשר האדריכל או המתכנן יושבים ליד שולחן ועליו שניים או שלושה מסכים.
עד לפני מספר שנים נעשה השרטוט בתוכנת דו-מימדית בשם אוטוקאד. כל השרטוטים נעשו בתוכנה זו וניתן היה לקבל תוכניות מלאות שברובן היו מובנות רק למביני ענין. לקוחות רבים התקשו לדמיין מה אומרים הקווים הרבים המשורטטים ומה הקשר בינם לבין החזון שיש בראשם בכל הנוגע למשרדים החדשים שלהם.

REVIT – הדור החדש של שרטוט בתלת מימד

עם ההתפתחות הטכנולוגית בעולם בכלל ובעולם ההייטק בפרט פותחה לפני מספר שנים תוכנה לתכנון בתלת מימד בשם REVIT. התוכנה הזו, מביאה את הקידמה הטכנולוגית למשרד האדריכלים ומשלבת אלמנטים של שרטוט, גרפיקות ומודלים שונים בתלת מימד וכך אפשר להמחיש, בקלות רבה, את העבודה בצורה נוחה ללקוח.
תוכנת REVIT היא תוכנה מורכבת ועל האדריכלים והמתכננים המשתמשים בה להשקיע שעות רבות על מנת לדעת להשתמש בה והיא דורשת הבנה מעמיקה שלהם בתכנון בתלת מימד. התוכנה גם משתנה ומתפתחת כל הזמן ויש לדאוג ללמוד ולפתח את כל האלמנטים החדשים.
השימוש בתוכנת REVIT, פותח מספר אפשרויות מעבר לתכנון, שקודם לכן נעשו על ידי גורמים חיצוניים. אחד מהם הוא יצירת הדמיות תלת מימדיות לנוחות הלקוח. בעזרת התוכנה הזו ותוכנות גרפיקה נוספות ניתן לייצר סרטון תלת מימד בו הלקוח יכול לראות את החלל המתוכנן לא רק בתלת מימד אלא אף בסרטון הדמיה. הסרטון מאפשר לצפות בחלל המתוכנן ממספר מבטים שונה המדמים את המצב האמיתי. הסרטון ניתן לשינוי בכל הנוגע לחומרים השונים, המבטים השונים והלקוח יכול להתרשם כיצד ייראה המשרד הסופי.
בשלבים מתקדמים יותר, ניתן אף להרכיב משקפי virtual reality ולערוך סיור וירטואלי בחללים ההמתוכננים.
לא חשוב אם מדובר בחברת הי-טק, משרד עורכי-דין או כל משרד אחר, אין לקוח שלא מעונין לצפות בהדמיות ובסרטונים כאלה המשקפים חוויה אמיתית ממש בדומה למשחקי מחשב המוכרים לכולנו.

 

יתרונות בולטים נוספים של REVIT

לשימוש בתוכנת ה-REVIT אספקטים נוספים ובהם אפשרות לעבוד "מרחוק" ולשתף קבצים שונים ב"ענן משותף". פעמים רבות ובמיוחד בפרויקטים מורכבים משתתפים בפרויקט אדריכל בנין, אדריכל פנים ומספר רב של יועצים (חשמל, מיזוג אויר ועוד). לצורך הפרויקט מקימים "ענן" משותף וכל משתתף בפרויקט מעלה את התוכניות ששירטט לענן זה כך שהמשתתפים האחרים בפרויקט יכולים לראות בזמן אמת את התוכניות. דרך עבודה זו היא אומנם מורכבת יותר ודורשת תיאום מיוחד (מנהל BIM) ואולם היתרונות הם רבים במיוחד באפשרות לשתף פעולה גם עם גורמים מחו"ל. בתקופת הקורונה כאשר העבודה נעשית מרחוק, איפשר שיתוף פעולה כזה להמשיך ולעבוד כמעט כרגיל.

חידושים נוספים בעולם האדריכלות

אבל לא רק בתוכנות שרטוט עסקינן. אמצעים טכנולוגיים חדישים כמו מדפסות משוכללות, ובפרט מדפסות תלת מימד הם חלק בלתי נפרד מהתכנון ובמיוחד של פרטים מיוחדים. אם פעם היו בונים מודלים מחתיכות עץ ולבד היום ניתן להדפיס מתוך התוכניות המשורטטות במדפסת תלת מימד את הבנין או פריט ממנו כדי לאפשר הן לאדריכל והן ללקוח לגעת ולראות כיצד יראה החלל או הפריט באופן מוחשי.

כל האפשרויות הטכנולוגיות הללו הן פרי פיתוח השנים האחרונות ואם תיכנסו היום למשרד אדריכלים מודרני המשתמש בטכנולוגיות הללו תמצאו שהוא דומה יותר למשרד הי-טק מאשר למשרד אדריכלים. מסכי מחשב גדולים, מדפסות גדולות, מדפסות תלת- מימד ואפילו שולחנות יעודיים נותנים תחושה עתידנית. רק חומרי הגלם, שהם חלק בלתי נפרד מתכנון אדריכלי, מזכירים היכן אנו נמצאים.

תנו לנו להחליט בשבילכם 

משרד גרינהאוז אדריכלים פעיל כבר למעלה מ-45 שנה. הוא נוסד בשנת 1955 על ידי האדריכל מריאן גרינהאוז וביצע פרויקטים בהיקף של יותר מ-600,000 מ"ר. כיום מוביל את המשרד אדריכל דניאל גרינהאוז, בוגר הטכניון וחבר בארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל IOCEA. עיצוב משרדי הייטק חדשניים הוא אחת ההתמחויות שלנו.
המשרד משלב בתוכו מסורת של המשכיות רבת שנים יחד עם קידמה וטכנולגיה חדשנית. כל עובדי המשרד עובדים התוכנת REVIT מתקדמות ויודעים לייצר ללקוח את התכנון התלת מימדי. המשרד, שנמצא בקשר עם מספר משרדי אדריכלים ולקוחות גלובלים משתמש בתכנון בתלת מימד יחד עם המשרדים מחו"ל ומפשר ללקוחותיו כולם, לקוחות הי-טק ולקוחות פיננסיים להנות מההדמיות ומהסרטים בתלת מימד. במשרד אף מדפסת תלת-מימד בה מדפיסים מידי יום החל ממדרגות מסובכות שתוכננו קודם לכן על המחשב ועד לחלל פתוח בחברת הי-טק.

בואו להיות שותפים איתנו בחוויה.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן