טיפים לעיצוב המשרד לקראת שנת 2024

עדיין לא ברור אם ימי הקורונה יחלפו בקרוב ונוכל לחזור לשגרת עבודה רגילה במשרד, או שמא נצטרך להמתין בסבלנות עם הבשורה ולהמשיך בעבודה מהמשרד הביתי בינתיים.
בכל מקרה, נראה שגם בשנת 2024 יידרשו רבים מאיתנו להשקיע בתכנון ובעיצוב המשרד שלהם.

בין אם מדובר בעיצוב משרדים מהבית או בעיצוב המשרדים הקבועים, התכנון והליווי המקצועיים לאורך תהליך עיצוב המשרד הכרחיים על מנת להפוך את המשרד לחלל עבודה מודרני ופונקציונאלי.

העיצוב המודרני כמעט תמיד אינו מסתיים בשרטוט שבלוני של חלל העבודה ובחירת שני כיסאות, שולחן ומנורת קריאה אחת. למעשה, מאחורי עיצוב משרדים עומדת מחשבה עמוקה שצריכה לספק את הצרכים והדרישות המקוריות של הלקוח. עיצוב נכון של המשרד יותאם לתרבות הארגונית שקיימת בחברה, לאופי העבודה וכמובן לצרכים ולנוחות האישית של כל אחד מהעובדים במשרד.

עיצוב ותכנון Open Space

עיצוב משרדים – איך לעשות זאת נכון?

כחלק מרוח התקופה, גם בשנת 2024 יצוצו משרדי היי טק חדשים ברחבי העיר כמו פטריות אחרי הגשם. הקידמה הטכנולוגית, כך נראה, תורמת לא רק לפריחתו של עולם הייטק, והיא גם משנה את התפיסה המיושנת של מעצבי פנים ואדריכלים בכל הנוגע לעולם עיצוב המשרדים.

לפניכם כמה טיפים ודגשים שיעזרו לכם לשדרג את הנראות של משרד העבודה לקראת השנה החדשה.

שילוב צמחייה במשרד: הקמת גינה או מתחם צמחים קטן במשרדים (במיוחד חברות היי טק וביו טק) יכולה לתרום רבות למשרד. עיצוב הגינה לא דורש מאמץ מיוחד, ובעזרת שירותיו של איש גינון ומעצב פנים תוכלו להקים את הגינה תוך זמן קצר. שילוב הצמחייה בקומת הגג, או במרפסת של המשרד עוזרים לייצר אווירה מרגיעה ונינוחה. כמו כן, הגינה יכולה להוות מקום מפגש אלטרנטיבי לפינות הקפה העמוסות והצפופות.

יצירת הפרדה מלאכותית: לקראת 2024 נראה שהטרנד של משרדי ה- Open Space יקבל תפנית מסוימת. החללים הפתוחים צפויים להישאר, אך ייתכן וחלק מהמשרדים יחליטו על קו מנחה אחר בעיצוב והוספת מחיצות מלאכותיות שיאפשרו הפרדה יחסית בין העובדים.

מלבד המטרה העיקרית של שמירת ההיגיינה, ההפרדה המלאכותית בהחלט מעניקה מימד עיצובי חדש למשרד, וכמובן גם משרה אווירה רגועה ונינוחה על העובדים, ויוצרת פתרון אקוסטי נהדר וזול. תחושת הנינוחות והביטחון שמקבל כל עובד משרתת גם היא את המשרד, ומאפשרת את העלאת הפרודוקטיביות ויצירת אווירה חיובית במשרד.

שימוש בחומרי גלם טבעיים: השימוש במתכות, עץ, זכוכית ושיש הופך ליותר ויותר פופולארי, בעיקר בקרב משרדי הייטק ומשרדי עריכת דין. עיצוב משרדים מודרניים שם דגש גדול על הנראות הכוללת של חללי העבודה, וחומרי הגלם הטבעיים הללו נותנים לכך מענה מדויק.

בדרך כלל, הם ישולבו במשרד בצורת אלמנטים חוזרים, ויופיעו בצבעים אחידים ונקיים.

תאורה: לקראת השנה החדשה, ניתן לחשוב על פתרונות תאורה יצירתיים יותר. למשל, רבים מחליטים לזנוח את המנורה האישית שמוצמדת לכל עובד ליד המחשב, ולעבור להתקנת מערכת תאורה מעוצבת שמשרתת את החלל הפתוח כולו.

אין ספק שבחירת התאורה למשרדים החדשים היא צעד חשוב מאוד, בן מבחינה פרקטית (נוחיות העובד), והן מבחינת הנראות של המשרד. כיום, ניתן להטמיע מגוון פתרונות תאורה במשרדים – נברשות מפוארות, תאורה צמודת קיר, מנורות קיר כפריות וכן הלאה.

עיצוב משרד הקבלה: משרדי הקבלה הם גם הפנים של המשרד כולו, במיוחד אם מדובר במשרדים פתוחים שמשרתים את הקהל הרחב מדי יום.
מומלץ לשלב במשרדי הקבלה אלמנטים עיצוביים שקשורים באופי שלהם לתחום העיסוק של החברה. המטרה הראשונית תהיה שיווקית, והיא כמובן תעזור לארגון להיראות טוב יותר כלפי חוץ.

מלבד זאת, ניתן לשלב בסמוך לדלפק הקבלה אדניות עם עציצים, להתאים לחלל חלונות זכוכית מעוצבים ולהשתמש בתאורה חזקה שתאיר את האזור כולו.

עיצוב המשרד

מגמות וטרנדים חדשים בעולם העיצוב

השנים האחרונות מזמנות לנו לא מעט תופעות חדשות בעולם העיצוב, שסביר להניח והיינו מסתכלים עליהן בפליאה או בבהלה עד לפני כמה שנים. לפניכם שני רעיונות מקוריים לעיצוב משרדים לפי הטרנדים השולטים בעולם העיצוב והאדריכלות.

גרפיטי: אם בעבר היה נחשב הגרפיטי לתופעה פסולה, כיום מתייחסים אליו כאל משב רוח מרענן בתחום עיצוב המשרדים. הגרפיטי נעשה בעידוד בעלי הנכסים והמשרדים, והוא מאפשר לדור הצעיר (במשרדי היי טק או משרדי שיווק למשל) לבטא את עצמו. מיותר לציין כי ציורי הקירות משתלבים נהדר בסביבה עירונית, ובהחלט יכולים להבליט את המשרד מיתר הבניינים בעיר.

שימוש באמנות מודרנית: אין צורך בקניית מיצגי האמנות – ניתן להדפיס מגוון קריקטורות, תצלומים אישיים של העובדים ותמונות מרהיבות אחרות בחנות הצילום המקומית. אלו בהחלט מוסיפים משב רוח מרענן ואמירה אישית של העובדים למשרד.

לחילופין, ניתן לשלב גם טפטים צבעוניים על קירות המשרד.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן