4 טרנדים בעיצוב משרדים: מגמות עכשוויות לשנת 2022

יש שיאמרו כי המגמות הבולטות בעולם עיצוב המשרדים בשנת 2022 הן תוצאה ישירה של שני תהליכים שהתרחשו במקביל. הראשון, ואולי גם המשמעותי מביניהם הוא כמובן משבר הקורונה המתמשך. הקורונה, כפי שמייד נראה, הביאה עמה לא מעט שינויים מרעננים לשוק העבודה, ובפרט לעולם עיצוב המשרדים. למעשה, יש יגידו כי המילה "משבר" אולי כבר לא כל-כך מתאימה.

התהליך השני הוא מהפיכת ה- Technology, Data & Connectivity. כשהעבודה מתבצעת בחלקה מרחוק, ואנחנו מבלים יותר ויותר שעות ב"משרד הביתי", הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתוך המשרד והשימוש בפלטפורמות דיגיטליות מקבלים משמעות חדשה. איך כל זה קשור לעיצוב המשרד? מייד נראה.

עיצוב משרדים בשנת 2022 – עוד כמה זמן יחזיק המשרד הקלאסי?

הצעירים מבינינו אולי לא זוכרים, אבל עד לפני כמה שנים היה זה טרנד הקיוביקס אשר שלט ביד רמה בתחום עיצוב המשרדים. בינתיים, חברות היי-טק וסטארט אפים רבים בחרו להיפרד מחללי העבודה האפרוריים הללו ולהתקדם אל עבר הטרנדים החמים באמת. 

עוד כמה זמן נמצא שטיחים מקיר אל קיר במשרדי העבודה? האם הפלטפורמות הדיגיטליות יעלימו לחלוטין כבר בקרוב את המקרנים ולוחות העבודה שכולנו התרגלנו לראות בחדרי הדיונים? וכיצד השפיעה הקורונה על שוק העבודה ההיברידי ועל עיצוב משרדים בשנת 2022? 

ריכזנו עבורכם 4 טרנדים חמים בעיצוב משרדים בשנת 2022 שייתנו לכם טעימה מהעתיד וממה שכבר כאן.

עבודה היברידית וגמישות

עבודה זמנית מהמשרד, מעבר למשרדים ביתיים, וכיסאות "חמים" במשרד כחלק מהמודל ההיברידי הם כבר חלק מהשגרה של שכירים רבים במשק הישראלי. מי שאחראי לכל זה הוא בעיקר משבר הקורונה ששינה את התפיסה של המעסיקים בשוק.

עם המעבר לעבודה היברידית המשרד התחיל לגלות גמישות גדולה יותר. וכך, ולמרות שהמשרד הוא עדיין חלק בלתי נפרד מהשלד העסקי, חברות רבות מחפשות כיצד להתאים בצורה אידיאלית את חלל העבודה למודל ההיברידי. וכדי לגשר על הפער שבין עבודה מהמשרד לבין עבודה מהבית, המשרדים דומים היום יותר ויותר לחלל הביתי והנוח.

עיצוב משרדים בשנת 2022 שם דגש גדול יותר על סביבת עבודה אינטגרטיבית ועל agile workspace. במקום קיוביקס וחללי עבודה קלאסיים, אנחנו רואים יותר ויותר מתחמי עבודה זמניים, ואפילו ספסלי עבודה מתחלפים כתלות במצבת כוח האדם במשרד. 

על מנת למקסם את האוטונומיה והגמישות של כל עובד, עיצוב משרדים מתמקד יותר מתמיד בנוחות האישית של כל עובד. ככל שנאמץ יותר מודלים היברידיים בהם העובד יכול לעבוד גם מהמשרד אך גם מהבית, נרצה לוודא כי הפרודוקטיביות והיעילות של העובדים תישאר בעינה מהיכן שיבחרו לעבוד.

טרנדים בעיצוב משרדים

משרדים ברי-קיימא

קיימות הפכה להיות בראש סדר העדיפויות של משרדים רבים, ואת ההוכחה לכך אנחנו יכולים לראות בחלק מהטרנדים של עיצוב משרדים לשנת 2022. כיצד הופכים משרד למשרד בר-קיימא? מהו החלק של העיצוב בטרנד הקיימות?

על מנת לחולל שינוי שכזה במשרד, לא מספיק להכפיל את כמות פחי המחזור בפינת האוכל ובקפיטריה ולצאת בהצהרות פומביות כנגד ההתחממות הגלובלית.

מדובר בתהליך עמוק ומקיף יותר שכולל בין היתר שימוש במערכות מיזוג אוויר ידידותיות, שימוש רב בתאורה טבעית ובתאורה מלאכותית וידידותית יותר כמו תאורת LED, שילוב של רהיטי וינטייג' ממוחזרים ועוד טרנדים נוספים. כל אלו יובילו בסופו של דבר למהפיכה נרחבת יותר שכל עולם עיצוב המשרדים חיכה לה זמן רב. בעוד כמה שנים משרדים בר קיימא יהיו כבר חלק בלתי נפרד מהנוף של עובדים רבים במשק.

טכנולוגיה בשירות העבודה ההיברידית

השילוב בין Technology, Data & Connectivity מוכר כבר לרבים מהשכירים בשוק ההיי טק, ובשוק הפרטי בכלל. ההתקדמות הטכנולוגית האדירה שאנחנו חווים בשנים האחרונות מאפשרת לנו להתגבר בקלות על הריחוק הגיאוגרפי בין עובדים, ובתקופת הקורונה גם עזרה לנו להאיץ את טרנד העבודה ההיברידית.

חללי עבודה מעוצבים היום בצורה אינטגרטיבית עם שלל פונקציות מתקדמות שמקלות על העבודה והופכות את המתכונת ההיברידית ואת העבודה עם הקולגות מרחוק לפשוטה ואפקטיבית הרבה יותר. עיצוב משרדים כולל אזורי AV meetings (פתרונות audio-visual – שיחות קוליות ושיחות וידאו באיכות גבוהה), virtual collaborations, integrated desk space, ועוד פתרונות מתקדמים אחרים שמחברים את עובדי החברה בכל רחבי העולם.

מבחינה פרקטית, הדגש בעיצוב משרדים מתמקד בעיקר בשילוב בין אלמנטים פונקציונאליים ועכשויים לבין עיצוב קליל וגמיש. מלבד ריהוט ארגונומי ונוח בחדרי AV או בחללי הישיבות המשותפים, נעשה שימוש במסכי ענק מודרניים, שולחנות חכמים, קירות זכוכית, דלתות וארונות הזזה מעוצבות – כל אלו משווים מראה קליל ונעים לחללי העבודה המודרניים.

משרדים חכמים

השימוש בטכנולוגיות מתקדמות בשנת 2022 מאפשר לבנייני משרדים גדולים לאסוף ולשתף מידע בקלות – אלו הם המשרדים החכמים.

מלבד זאת, המשרד החכם מתבטא גם בעיצוב משרדים גמיש ופונקציונאלי יותר. בין היתר, נעשה שימוש בדלתות חכמות ללא מגע (touchless doors), חיישנים לניטור איכות האוויר, רמות האור הטבעי, מערכות לשמירה על ההיגיינה ושמירה על המרחק בין העובדים ועוד. הטרנדים בעיצוב משרדים בשנת 2022 לא תמו, והם צפויים להמשיך ולהפתיע אותנו.

הם מתבססים כבר עכשיו בעיקר על המעבר לעבודה היברידית ועל הפיכתו של המשרד למעוז הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. למרות שהעבודה מרחוק צפויה להמשיך ולהיות נחלתם של משרדי עבודה רבים, המשרד עצמו ימשיך להיות מרכז סוציאלי וארגוני עבור העובדים כולם. בשל העובדה הזו, עיצוב משרדים יהיה חייב להמשיך ולהתפתח על מנת להבטיח את רווחת העובד ואת הפונקציונליות של המשרד שתמלא אחר כל הצרכים של העובד בעידן פוסט הקורונה.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן