מה חשוב לדעת לפני שמגיעים לפגישת ייעוץ במשרד אדריכלים?

 

תוכנית עיצוב

לפני שמגיעים לפגישת ייעוץ במשרד אדריכלים, חשוב לדעת למה לצפות. כדאי להכיר את הסוגים השונים של  הפגישות ואיזה תפקיד אתם עשויים למלא בהם. יש פגישות תכנון, יש פגישות ייעוץ, פגישות שוטפות במהלך התכנון וכן במהלך הבניה, פגישות עם לגבי עיצוב נכס ועוד. 

להלן 2 סוגי הפגישות שאתם צריכים להכיר בעת הגעה למשרדי אדריכלים:

 1) פגישה ראשונית -משמשת ל-"בריף" כללי ולייעוץ כללי, לרוב לצורך הכרת האדריכל- לראות עבודות קודמות שלו, לשמוע על הניסיון, על הצוות במשרד ועוד. פגישה כזו  נועדה, בדרך כלל, כהזדמנות לשני הצדדים להכיר אחד את השני וליצור קרבה מקצועית ואישית.

 2) פגישת פרויקט אצל משרד האדריכלים – כאשר סוכם בין שני הצדדים על שכירת שרותי האדריכל יש לקבוע סט של פגישות עבודה על הפרויקט הספציפי המתוכנן. מטרת פגישות אלו הוא  להבין יחד כיצד ניתן לבצע את הפרויקט  בצורה הטובה ביותר במסגרת מגבלות התקציב והזמן. בפרויקט גדול מדובר יהיה בפגישות שבועיות או דו שבועיות. בפרויקטים קטנים יותר, מספר הפגישות קטן יותר, אך אין ספק שיש לפחות לקבוע פגישה מרובת משתתפים של הלקוח, האדריכל ומנהל הפרויקט שתתייחס לסיום השלב ותחילת השלב הבא, כגון מעבר מתכנון לביצוע, או החלטה על ה- Look & Feel של המשרד.

מה לזכור לפני השתתפות בפגישת ייעוץ במשרד אדריכלים

ראשית, לפני הגעה לפגישה אצל משרד אדריכלים מקצועי, הכירו את הייעוד והערכים של החברה. כל חברת אדריכלים מתהדרת בדרך עבודה והשקפת עולם שונות, תודעת שירות אחרת, סגנונות עבודה אחרים ועוד. בימינו ניתן לבקר באתר משרד האדריכלים, באתר תוכלו להתרשם מפרויקטים של המשרד, הניסיון שלו בתחומי תכנון מסויימים, צוות העובדים ועוד. 

כמו כן, חשוב במיוחד להבין את יכולות הליבה של המשרד ובאלו תחומים הוא מתמחה. יש משרדי אדריכלים שנחשבים מנוסים יותר במבנים נמוכים ומבני בוטיק, בעוד שיש משרד אדריכלים שעשוי להתמחות בבנייה רוויה (בנייה גבוהה), בבנייני מגורים או בבנייני משרדים, בתכון פנים, בשימור ועוד.

נקודות החוזק והחולשה – מה היתרון התחרותי של המשרד?

מי הם לקוחות משרד? האם זהו משרד אדריכלים שמשרת לקוחות בכל הארץ, ואולי גם מחוץ לישראל? משרדים המתמחים בתכנון דירות יציגו דירות לדוגמה בעוד משרדי אדריכלים המתכננים משרדים יצידו משרדים וכזו תהיה גם רשימת הלקוחות שלהם. בנוסף, חשוב לדעת למה אתם יכולים לצפות מהפגישה, והאם זה יועיל או לא יועיל למטרות שלכם. 

המשמעות היא שלפני השתתפות בפגישה, חשוב לחקור את המשרד ולהבין את התרבות, הנוהלים העסקיים שלו, את קשרי הלקוחות שלו ועוד. 

החיבור האנושי (ולא רק המקצועי) עם משרד אדריכלים 

אחד הנושאים  החשובים לדעת על פגישת ייעוץ במשרדים של אדריכלים הוא, שלא מדובר רק בעבודה שהאדריכל יבצע – אלא גם מי שהוא כאדם. בסופו של דבר, אתם עובדים עם אדם מסוים, לא עם TITLE של "אדריכל". מאחר שאתם לא עובדים עם כותרת אלא עם אדם, חשוב שיהיה לכם חיבור אנושי טוב איתו או איתה. 

נקודה חשובה נוספת היא לפגוש את ראש הצוות -האדריכל שאמור ללוות אתכם בפרויקט שלכם.במשרד בו יש מספר אדריכלים, הרי שבפגישה הראשונה ישתתף בוודאי ראש המשרד ואולם יש לוודא מי מאנשי הצוות יהיה אחראי על הפרויקט שלכם, לדבר איתו ולראות שהוא מבין את הפרויקט, ולהתרשם ממנו.ה באופן אישי.

אדריכל הוא אחד מאנשי המקצוע החשובים במהלך תכנון בנייה 

אדריכלים הם האנשים החשובים ביותר בתהליך התכנון. אדריכל טוב יוודא שהעיצובים שלו יהיו גם פונקציונליים וגם אסתטיים מבחינה מבנית והכי חשוב מתאימים לציפיות שלכם. טיפ קטן מאיתנו, כדאי לשכור אדריכל שיש לו "תיק עבודות" שמראה את כישוריו וניסיונו.

בדיקת "תיק העבודות" של האדריכל היא קריטית להעסקת האדם המתאים לפרויקט שלכם. לאדריכל עם "תיק עבודות" טוב יהיה יותר ניסיון ומערך כישורים טובים יותר. "תיק העבודות" הוא האפשרות הראשונה והמוחשית באמצעותה תוכלו לקבל תחושה לגבי משרד האדריכלים  ולהבין האם הוא יכול להגישם את חלום הפרויקט של המשרדים החדשים שלכם. בדיקת התיק אינה רק חשובה, אלא ממש הכרחית על מנת לוודא ששני הצדדים יהיו מרוצים מהפרויקט.

מעצב פנים או אדריכל? מה עדיף? האם זה "או זה או זה"?

אנשים מסוימים עשויים להיות מוכנים לשלם עבור שירותיו של מעצב פנים מקצועי, בעוד שאחרים עשויים לבחור לעצב את המשרד בעצמם. אחרים בכלל יעדיפו לשכור שירות של משרד אדריכלים מנוסה. ההחלטה תלויה בצרכים וברצונות האישיים, בגודל של המשרד המתוכנן ובוודאי בתקציב המיועד לפרויקט. 

פגישות המשך עם משרד האדריכלים

גם לאחר שהחלטתם שמשרד האדריכלים שפגשתם, מקובל עליכם והסכמתם על השכר, חשוב להיות מעורב בפרויקט ולשמור על קשר עם האדריכל הממונה על הפרויקט.

יש הרבה שאלות העולות במהלך הפרויקט, והמיוחד בתחילתו, הקשור להחלטה על הקונספט העיצובית גוונים, חומרים עוד. גם בהמשך יש להיות מעורבים בבחירת מנהל הפרויקט והקבלן ולכן חשוב לשמור על תקשורת עם משרד האדריכלים עד לסיומו המוצלח של הפרויקט.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן