עיצוב משרדים לחברות סטארט-אפ

פונקציונליות לצד חשיבה מחוץ לקופסה – אלו הם שני הסממנים הבולטים ביותר בתכנון ועיצוב משרדים של חברות סטארט-אפ. בניגוד לעיצוב הפנים הסולידי והשמרני משהו של חברות ההיי-טק המסורתיות אשר קמו אי שם בשנות ה-90 ובתחילתה של המאה הנוכחית, לסטארט-אפים של ימינו יש גישה נועזת "ובועטת" הרבה יותר.

עבור חברות סטארט-אפ רבות מגבלות התקציב הן שוליות, וזה כמובן פותח בפניהן את האפשרות לחלום בגדול ולפרוץ את גבולות הדמיון בכל הנוגע לעיצוב המשרד.

איך נראים משרדי הסטארט אפ במבט מבפנים? מה הקשר בין העיצוב לבין הפרודוקטיביות של העובדים? וכיצד פרויקט העיצוב נראה מהצד השני, זה של המעצבים עצמם? אתם מוזמנים לגלות הכל בכתבה שלפניכם.

עיצוב משרדי סטארט-אפ בשנת 2022

"אתם מוזמנים להתפרע", "העיקר שתחשבו מחוץ לקופסה", "עיצוב ייחודי הוא חלק מחווית העבודה במקום". משפטים דוגמת אלו מביעים בצורה הכי אמיתית ומדויקת את קו המחשבה של חברות סטרט אפים צעירות.

הצעד הראשון בתהליך העיצוב מתחיל בבחירה של משרד אדריכלות ועיצוב פנים שרגיל לעבוד עם אלמנטים עיצוביים מיוחדים ולא מפחד לשבור את הנורמות העיצוביות הסטנדרטיות.

משם ממשיך התהליך אל שלבי התכנון. הם גם החשובים ביותר ולכן מופקדים בידיהם של מעצבי הפנים והאדריכלים. החשוב ביותר בשלב זה הוא התכנון לטווח ארוך שמשלב בתוכו גם חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה וגם גמישות שכן חברות סטרט-אפ משתנות לאורך הזמן. בסופו של דבר חברות הסטארט אפ מעוניינות להטמיע רוח חדשנית ואחרת מזו שהכרנו בעיצובי פנים של חברות מוסדיות וארגונים שמרניים יותר.

משרד אמזון

מאפיינים בולטים בעיצוב של חברות סטרט-אפ

כיצד נראה התוצר הסופי של תהליך התכנון? אמנם לכל סטארט-אפ קו מחשבה ייחודי משלו המותאם לאווירה ולאופי של המקום, אך להרבה מהם יש גם קווי דמיון בולטים.

עיצוב חללים בסגנון Open Space – זהו מרחב העבודה הפופולרי וגם המקובל ביותר בסקטור ההיי – טק, ובפרט בקרב סטארט אפים. לא רק שהמרחב המשותף (Open Space) תורם לתחושת ההפריה ההדדית של כל העובדים בחברה, הוא גם יוצר אווירה נעימה ושיתופית הרבה יותר.

בעיצוב החלל המשותף שמות חברת הסטארט-אפ דגש על גבולות הפרטיות של כל עובד, כמו עיצוב מחיצות חלקיות בין העובדים, תכנון חלונות שקופים גדולים ועוד פתרונות יצירתיים. העיצוב עצמו צריך להיות כמובן גם פרקטי לטובת נוחיותם של העובדים.

תאורה – אם נתבונן במשרדים ממשלתיים ותיקים ואפילו בחברות סטארט-אפ מהדור הישן, בטח נשים לב שהתאורה המלאכותית תופסת מקום מרכזי בכל חללי המשרד. מבואת הכניסה, חדרי העבודה וגם פינת הקפה עמוסים כולם בתאורה זועקת וחזקה מדי.

התכנון והעיצוב של משרדי סטארט-אפים חדשים שם יותר דגש על השילוב בין תאורה טבעית ומלאכותית. התאורה הטבעית "צובעת" את המשרד בגוונים שמחים יותר, חוסכת בהוצאות החשמל, וגם חשובה לתכנון הסביבתי והבנייה הירוקה – אחד הטרנדים המרכזיים בעולם העיצוב כיום.

שימוש באלמנטים טבעיים – צמחי תבלין בפינת הקפה, צמחים מטפסים, אדניות עם פרחים וצמחים המתחלפים מדי עונה, וכמובן מרפסת שמש עם גינה קומפקטית וחביבה. כבר אמרנו חשיבה ייחודית מחוץ לקופסה? תתפלאו! אבל לאלמנטים הטבעיים שמאפיינים הרבה סטארט-אפים יש חשיבות גדולה ביצירת אווירה חיובית ופרודוקטיבית בתוך המשרד..

אמזון

 בחירת ריהוט ושימוש באלמנטים ייחודים אחרים

הרבה מאוד חברות סטארט-אפ שמות דגש על בחירת הריהוט המתאים למשרדים. מצד אחד, רבים מאביזרי הריהוט צריכים להיות פרקטיים ונוחים כי נעשה בהם שימוש יומיומי. מנגד, הם צריכים כמובן גם להשתלב עם יתר האלמנטים ועם האווירה של המקום.

דוגמה אחת שהפכה נפוצה בשנים האחרונות היא בניית "כוורות", או נישות בתוך הקיר, בהם העובדים יכולים לשוחח אחד עם השני או סתם לתפוס מנוחה קצרה של אחה"צ.

נישות הישיבה הללו מאובזרות בדרך כלל בכריות מפנקות בעיצוב עכשווי, כך שהן יותר ממזמינות את העובדים לקיים "שיחת מסדרון" קצרה או סתם להתעדכן בהמשך הלו"ז היומי.

בנוסף, סטארט אפים רבים בוחרים להקצות אזור שלם לטובת חלל שיתופי בסגנון בית קפה. האזור מיועד למנוחה או לסיעור מוחות באמצע יום העבודה. הריהוט בבתי הקפה הללו בדרך כלל צבעוני ומפנק – כיסאות רחבים ומפנקים, שולחנות ארוכים, ואזורי ישיבה עם פופים מפנקים.

משרד

בצד הפרקטי – חשוב מאוד שלכל מי שנמצא ב- Open Space יהיה נוח לעבוד. זה אומר שהכיסאות צריכים להיות ארגונומיים ומותאמים לישיבה ארוכה מול המחשב, השולחנות גדולים מספיק כדי להכיל את כל הציוד והמחשבים,לאחרונה משתמשות החברות בשולחנות עולים-יורדים כך שהעובדים יכולים לשנות את מצב עבודתם במהלך היום. וכמובן התאורה בסביבת העבודה לא מכבידה ומאפשרת עבודה נוחה לאורך זמן מבלי לאמץ את העיניים יותר מדי.

לסיום, חשוב לזכור שבחירה נכונה של הריהוט למשרדי הסטארט אפ יכול להעלות גם את הפרודוקטיביות במקום העבודה. זה לא סוד שהריהוט והעיצוב של הסטארט אפ משפיע גם על האווירה במקום. עיצוב מודרני ופונקציונאלי בחדרי המנוחה, בפינת הקפה וגם בחללי העבודה עצמם יעזור לנו לייצר אווירה חיובית ועובדים שמחים ואפקטיביים הרבה יותר.  

טלווזיה גדולה ליד פינת ישיבה  

 גרינהאוז אדריכלים – עיצוב המשרד שלכם מתחיל אצלינו

פרויקטים של עיצוב מודרני עבור חברות סטארט-אפ הם המעניינים והמפרים ביותר. יחד עם החשיבה מחוץ לקופסא והתכנון ארוך הטווח, אנחנו בגרינהאוז אדריכלים מתייחסים גם לנושא העמידות והאיכות של חומרי הגלם והריהוט בהם נעשה שימוש, וכמובן גם לאלמנטים פונקציונאליים שישפרו את איכות העבודה במשרד. כל אלו יובילו בסופו של דבר להגשמה בפועל של העיצוב עליו אתם חולמים.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן