איך נראים משרדי הייטק ב-2024

למגיפת הקורונה הייתה השפעה משמעותית על עיצוב משרדי הייטק. לפני המגפה, עיצוב המשרדים נטה לכלול חללים גדולים ומרווחים – Open Space התפיסה העיצובית הזו הדגישה את השימוש בשטחים פתוחים, מחיצות מינימליות, וסביבה שיתופית לקידום עבודת צוות ותקשורת. סוג זה של עיצוב נועד גם להגביר את הפרודוקטיביות ועידוד תחושת הקהילה.

בתקופה זו נעשה שימוש ברהיטים מודרניים, נוחים במיוחד ואלגנטיים, וריהוט חללים משותפים – כמו חדרי הפסקה ואזורי בילוי – בצורה שעודד מפגשים חברתיים ורגיעה. מטרת העיצובים הללו הייתה ליצור סביבת עבודה אטרקטיבית ונוחה שתמשוך את העובדים לשהות שעות ארוכות במשרד.

מגיפת הקורונה לא רק שהשפיעה, אלא שינתה את צורת העבודה בענף ההייטק, דבר שבהכרח השפיע על עיצוב המשרדים. הדגשים החלו להשתנות בדגש על בריאות ובטיחות. אחד השינויים המשמעותיים ביותר היה המעבר לסביבות עבודה סגורות יותר ואינדיווידואליות כדי לענות על הצורך בריחוק חברתי: שימוש במחיצות, מסכים ומחסומים בין חללי עבודה, כמו גם שילוב של מערכות אוורור אישיות.

גם היגיינה וניקיון הפכו למרכיב מרכזי, עם עוד תחנות לחיטוי ידיים, טכנולוגיה ללא מגע ומערכות סינון אוויר שנוספו למשרדים. השימוש המוגבר בטכנולוגיה לתמיכה בעבודה מרחוק השפיע גם הוא על עיצוב המשרד, עם דגש רב יותר על יצירת חללים ייעודיים לשיחות ועידה בווידאו ועוד.

גמישות והתאמה מהירה לתנאים משתנים הפכו לאלמנטים עיצוביים מרכזיים, כאשר יותר חברות החלו לאמץ את מודל העבודה ההיברידית, שקרא לשימוש ברהיטים מודולריים ובחללים גמישים שבקלות ניתן להגדירם מחדש כדי להתאים לסגנונות עבודה שונים, למספר העובדים, לעבודה מרחוק או לפרויקטים מבוססי צוות.

בחלוף הקורונה המשרדים החדשים היו צריכים להתחרות בנוחות של העבודה מהבית. המשרדים רצו להחזיר את העובדים לעבודה, גם אם חלקית, מהמשרד ולכן יחד אם צמצום השטח הנחוץ, נעשו גם התאמות ושיפורים תיכנוניים ועיצוביים לנוחות העובדים.

בשנת 2024 יש מספר אלמנטים שמגדירים את העבודה בהייטק ויש צורך להתייחס אליהם בעיצוב משרדי הייטק: היברידיות, ורסטיליות, פונקציונאליות וקיימות.

משרד אמזון

קווים לעיצוב משרד המשמש לעבודה היברידית

עיצוב שצריך ליצור סביבת עבודה שיכולה להכיל גם עבודה מרחוק וגם עבודה במשרד.
היבט חשוב בעיצוב זה הוא יצירת חללים ייעודיים לשיחות ועידה בווידאו ועבודה מרחוק, כגון תאי טלפון פרטיים או חדרי ישיבות קטנים המאפשרים לעובדים לקבל מרחב שקט ונוח לעבודה, וגם להשתתף בפגישות וירטואליות בזמן שהם במשרד.

ריהוט גמיש ומודולרי שמאפשר להגדיר מחדש – אפילו מדי יום ביומו – את החללים בקלות כדי להתאים למספר האנשים שמגיעים למשרד ביום נתון, וסגנונות עבודה משתנים. זה יכול לכלול שימוש בשולחנות מתכווננים לגובה, מחיצות זזות ואפשרויות ישיבה נוחות שניתן לארגן מחדש בקלות.

קווים לעיצוב משרד ורסטילי

יצירת סביבת עבודה שיכולה להכיל סגנונות עבודה ופעילויות שונות תוך גמישות והתאמה לצרכים המשתנים.
עיצוב שמאפשר לעובדים לבחור את החלל המתאים ביותר לצרכיהם ולסגנון העבודה שלהם, ולהתאים את המשרד למספר העובדים שמגיעים למשרד – מספר שיכול להשתנות בכל יום. בתקופה הזאת, שמאופיינת בגלי פיטורים רוחביים בענף ההייטק, העיצוב צריך לקחת בחשבון אפשרות של השכרה ייעודית של חלק מהחללים לשוכרים ארעיים.

הריהוט צריך להיות קל, גמיש, מודולרי ורב תכליתי מכיוון שהוא אמור לאפשר להגדיר כל יום מחדש את השימוש בחללים השונים. היבט מרכזי נוסף הוא שילוב טכנולוגיה בעיצוב, כמו מסכי מגע גדולים ולוחות אינטראקטיביים. הטכנולוגיה ממלאת תפקיד חשוב בעיצוב משרדי הייטק, עם שימוש באוטומציה, חיישנים וטכנולוגיות אחרות לשיפור היעילות. עיצוב משרד ורסטילי ורב תכליתי כולל גם היבט ארגונומי, יצירת סביבת עבודה נוחה ובריאה, עם תאורה טובה, אקוסטיקה ואיכות אוויר לקידום רווחת העובדים.

משרד אמזון

קווים לעיצוב משרד פונקציונלי

יצירת סביבת עבודה יעילה, מאורגנת, זורמת וקלה לשימוש, התומכת בתהליכי העבודה והפעילויות של העובדים. זה כרוך במיקסום השימוש בחלל, ואפשרות לנווט בקלות במרחב ולמצוא את המשאבים שהם צריכים.
היבט חשוב של משרד פונקציונאלי הוא שילוב פתרונות אחסון, כגון ארונות מובנים, לוקרים, מדפים ומערכות תיוק, כדי לשמור על המשרד מאורגן, ולהפחית את העומס.

קווים לעיצוב משרד מבוסס קיימות

יצירת סביבה משרדית ידידותית לסביבה, הכוללת את המרכיבים המרכזיים של קיימות:

  • יעילות אנרגטית, הכוללת שימוש במערכות וציוד חסכוניים באנרגיה כגון תאורה, שילוב אור טבעי ואוורור להפחתת הצורך בתאורה מלאכותית וחימום או קירור.
  • חומרים וגימורים ידידותיים לסביבה.
  • שיפור איכות האוויר במשרד על ידי שימוש בחומרים שאינם פולטים כימיקלים מזיקים, ועל ידי שילוב מערכות סינון אוויר וצמחי פנים לשיפור איכות האוויר הכוללת.
  • עיצוב ביופילי על ידי שילוב אלמנטים טבעיים, כגון צמחים, אור טבעי וחומרים טבעיים, ליצירת סביבת עבודה מרגיעה ונעימה יותר.

בנייה ירוקה

התהליך של עיצוב משרדי הייטק:

  • פיתוח תוכנית: זיהוי הצרכים והדרישות הספציפיות של הלקוח, כגון מספר העובדים, סוגי חללי העבודה ודרישות הטכנולוגיה.
  • עיצוב קונספטואלי: המעצב יצור עיצוב קונספטואלי המשלב את צרכי הלקוח ודרישותיו. זה כולל בניית מתאר, בחירת חומרים וגימורים, רהיטים וציוד.
  • פיתוח עיצובי: שכלול העיצוב הרעיוני והגשת תכנית מפורטת הכוללת שרטוטים, מפרטים והערכת עלויות. זה גם השלב שבו המעצב יעבוד עם יועצים אחרים, כמו מהנדסי מכונות, חשמל ואינסטלציה, כדי להבטיח שהתכנון עומד בכל חוקי הבנייה והתקנות הדרושים.
  • הצעת מחיר מפורטת כוללת עלויות בניה, שינוי משרדי, עיצוב וריהוט.

תהליך עיצוב משרדי הייטק מבוסס על שיתוף פעולה בין הלקוח למעצב המבטיחים שהמוצר הסופי עונה על צרכי הלקוח ומתפקד ויעיל.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן