איך נראים משרדי עורכי דין ב-2024

מגיפת הקורונה אילצה ענפים תעסוקתיים רבים להסתגל ולשנות את אופן פעולתם, וגם ענף העבודה המשפטית ועריכת דין משתנה במהירות. מציאות כלכלית חדשה, טכנולוגיות ודרכי עבודה חדשות, משתלבות עם חבילה חדשה של ציפיות וסגנונות עבודה של עורכי דין צעירים.

עם התמהיל הדינמי של מסורת דורות בכוח העבודה, והופעת טכנולוגיות חדשות, הדרך שבה אנשים עובדים השתנתה באופן דרסטי. משרדי עורכי דין נאלצים לבצע שינויים משמעותיים בעיצוב המשרדים, שדורשים כיום מרחב המאפשר גם עבודת צוות מאוזנת וגם עבודה ממוקדת.

משרד עורך דין

מספר פרמטרים שצריך להתייחס אליהם בעיצוב משרדי עורכי דין:

המשרדים הפרטיים לא הולכים לשום מקום

אם בזמן הקורונה רוב הענפים היו צריכים לדאוג לחללים פרטיים לעובדים על מנת לשמור על ריחוק חברתי בזמן המגיפה, במשרדי עורכי דין לא חל שינוי. גם לפני, גם במשך וגם אחרי הקורונה עדיין יש צורך במשרדים פרטיים לעובדים. עורכי דין זקוקים לזמן עבודה שקט על התיקים שבאחריותם, ובניגוד לענפים אחרים כמו הייטק, חברות השקעות ועוד, כל עובד זקוק לחלל פרטי בו יוכל לעבוד, לעבור על חומרים רגישים, להיפגש עם לקוחות וכד'.

יש פער דורי במקצוע עריכת דין

ידוע שבמשרדי עורכי דין יש פער דורי שמצד אחד צריך לכבד אותו בעיצוב המתאים לו. מצד שני, חשוב לאפשר לעורכי הדין הצעירים – שבדרך כלל להוטים "להיחשף" בפני עמיתיהם הבכירים יותר כדי לזכות בהנחייה ובהזדמנויות קידום – לבלוט, אם רוצים לעודד כוחות צעירים שיצטרפו לחברה. בתקופה שלאחר הקורונה יש מגמה לטשטש מעט את הפער לפחות, מבחינה עיצובית – חזותית. אחד הפתרונות העיצוביים היא הסרת 'מחסומים' בחלק מהחללים על מנת לתת תחושה של פתיחות וקשר עין בין משרדי עורכי הדין הבכירים ושאר עורכי הדין המועסקים בחברה.

גמישות היא המפתח בעולם החדש

עד לשנים האחרונות היו משרדי עורכי דין מעוצבים, בדרך כלל, בסגנון שמרני. המגיפה שינתה את ה"ווייב" בענפי תעסוקה רבים וגם בקרב עורכי הדין. בתקופת המגיפה אנשים הבינו שגם אם קיימת נטייה טבעית לשמרנות, חייבים להתחיל לפתח גמישות; כי היא תכונת המפתח בעולם משתנה.
הגישה העיצובית תצטרך לחפש פתרונות מודולריים בסביבות העבודה של משרד עורכי דין. משרדים פרטיים, כמו שצויין, צריכים להיות סטנדרטיים אך בהתאם לתחומי העיסוק של המשרד יעוצבו גם חללים גדולים ופתוחים יותר, כמו חדרי ישיבות, מרחבי מפגש לעורכי הדין הצעירים ועוד.

עורכי דין עובדים שעות רבות

תרבות השעות הארוכות, מצד אחד, ורווחת העובדים, מצד שני, צריכות לבוא לידי ביטוי גם בעיצובים החדשים. למשל, חלונות גדולים שניתן לפתוח על מנת שברוב שעות היום יהיה אור שמש טבעי (ובחלק מהימים אפילו אוויר צח). אומנם משרדי עורכי דין, כמו שצויין, נוטים לעיצוב שמרני, אך מתחילים לראות ניצנים של אבזור לטובת רווחת העובדים המבלים ימים כלילות במשרד. תוספת של חדר כושר, חדר מנוחה, הנועזים מזכירים אפילו תוספת של חדר מדיטציה.

פגישת עורכי דין

מספר מגמות מרכזיות המשפיעות כיום על עיצוב משרדי עורכי דין

פונקציונליות

פריסת המשרד צריכה להיות מתוכננת מתוך מחשבה על פונקציונליות, כדי להבטיח שכל האזורים יהיו נגישים בקלות, ושזרימת העבודה תהיה יעילה, כולל אזורי אחסון מוחבאים, אך פונקציונליים ונגישים.

אסתטיות מקצועית

המשרד צריך להיות אסתטי, אך יחד עם זאת לשקף את המקצועיות של המשרד. הצורך לארח לקוחות במשרד יוקרתי מקבל ביטוי בעיצוב נקי ומודרני שמשדר הצלחה בצורה חכמה, אלגנטית ומסבירת פנים.

טכנולוגיה

שיתוף פעולה מרחוק ושיתוף מקוון של משאבים ושירותים הם כיום דבר שבשגרה. כל מקום עבודה שמתכוון למשוך צעירים מוכשרים צריך לאמץ כלים טכנולוגיים כמו ספריות משפטיות וירטואליות, מחשבים ניידים וסמארטפונים המאפשרים ניידות, והם חיוניים לכל משרד עורכי דין. המשרד צריך להיות מצויד בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי להקל על תקשורת ושיתוף פעולה בין עובדים לעובדים ובין עובדים ללקוחות.

שקיפות

משרדי עורכי הדין המתקדמים של היום מאמצים את רעיון השקיפות כדי לתמוך בסביבת עבודה פתוחה ומכילה יותר, וגם כדי לחזק את התרבות והמבנה הארגוני של המשרד. לדוגמה, משרדים וחדרי ישיבות עם חזית זכוכית, שמעודדים אור טבעי לחלחל לפינות עבודה פנימיות, ובנוסף עוזרים להסיר מחיצות של שיתוף ידע, הדרכה של שותפים ותקשורת רחבה יותר.

משרד עורך דין

הגמשה של הצרכים לפרטיות וסודיות

אומנם משרדים פרטיים ימשיכו להיות חלק מהעיצוב הכולל, אך לפעמים פרטיות וסודיות יכולים להיות רק תירוץ. המציאות היא שיש הרבה עורכי דין שמנהלים עסקים במסעדות ובמטוסים.
עיצוב גמיש יאפשר גם משרדים פרטיים וגם פתרונות קלים ואלגנטיים לחללים שניתן להפוך אותם לחללים סגורים ואינטימיים לפי הצורך.

מיתוג

זהו היבט חשוב בעיצוב משרדי עורכי דין, שכן הוא מסייע ביצירת תדמית מגובשת שמזוהה עם המשרד, ויכול לסייע בביסוס המוניטין והאמינות שלו. המשמעות היא בחירת סגנון עיצובי התואם את מותג המשרד, כגון עיצוב מסורתי או מודרני, ובחירת חומרים וגימורים תואמים, כגון חומרים טבעיים או גימורים אלגנטיים ומודרניים, כמו שימוש בצבעי המשרד על קירות, רהיטים ואביזרים.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן