עיצוב משרדים יוקרתיים: הדרך החכמה לתכנון ובניית משרדים מפוארים

כל מה שצריך לדעת על עיצוב משרדים יוקרתיים ומפוארים

עיצוב משרדים מפוארים ויוקרתיים צריך להיות ממוקד-אנשים. ידוע שבסביבה נוחה, מפוארת ויוקרתית אנשים מאושרים יותר, וזה גורם להם להיות יצירתיים, ויעילים יותר. עיצוב משרד יכול להשפיע לטובה על מצב הרוח של העובדים וגם של הלקוחות, ויכול להיות גורם חשוב בשימור  עובדים איכותיים, ויש לכך השפעה שיווקית חיובית על לקוחות ועל אורחים. לכן, כאשר מתחילים בתהליך של עיצוב המשרד, למשל במקרה של מעבר משרד למקום חדש, הרחבת שטח המשרד או עיצוב מחדש של חלל קיים, צריך ראשית להתחיל בתכנון. 

משרד מפואר

פרמטרים שיש לקחת בחשבון כשמתחילים תכנון לעיצוב משרד:

  • אופי קהל היעד – יש לברר מי הם העובדים שמבלים שעות רבות במשרד, מי הלקוחות אותם רוצים להרשים, ואילו אורחים צפויים להגיע למשרדים.
  • ענף התעסוקה – ענף התעסוקה אליו משתייך המשרד חשוב כגורם עיצובי בהמשך. עיצוב משרד רואי חשבון יהיה שונה לחלוטין מעיצוב משרד עורכי דין, וזה האחרון יהיה שונה מעיצוב משרד פרסום או משרד של חברת הייטק. לכל ענף מקצועי יש אופי אחר, שמגדיר צרכים אחרים; אלה שונים מענף לענף.
  • חזון וערכי החברה – חזון וערכים הם הסיפור האמיתי של החברה. לכן כדאי לשים לב ולהבין בדיוק מהו החזון ומהם הערכים המנחים את מייסדי החברה ומנהליה. החזון והערכים צריכים להשפיע על התכנון והעיצוב בצורה שתאפשר לעיצוב לבטא את הסיפור.
  • תרבות ארגונית – אדריכל שמתכנן ומעצב משרדים מפוארים ויוקרתיים צריך להבין מהי התרבות הארגונית של החברה. מהם מערכות הקשרים ויחסי הגומלין בין הצוותים, בין המחלקות, בין העובדים להנהלה. כל אלו ישפיעו על חלוקת החללים, אזורים משותפים ועוד.
  • מיקום המשרד – אומנם בעיצוב פנים עסקינן, אבל אי אפשר להפריד את עיצוב פנים המשרד מהסביבה החיצונית בה ממוקם המשרד. חשוב גם לבדוק מהי הסביבה הפנימית שלו מבחינת העיצוב בתוך הבניין.
  • טכנולוגיה – כיום בכל משרד יש טכנולוגיות מגוונות. חלק מהתכנון לקראת העיצוב כולל בירור של הטכנולוגיות הנמצאות בשימוש, כדי לדעת כיצד למקם אותן. אלו טכנולוגיות עומדת לרשות הפרט, כמו למשל מחשבים אישיים, אלו עומדות לרשות הכלל, לשימוש ההנהלה בלבד או כאלה שצריכות להיות בחדר הישיבות.
  • קַיָּמוּת ושמירה על הסביבה – רוב החברות מצפות, כיום, שהעיצוב ישמור גם על ערכי הקַיָּמוּת ושמירה על הסביבה. נושא זה יכול להכתיב מספר שיקולים חשובים בעיצוב. למשל: עד כמה ניתן לעצב את המשרד בצורה שתאפשר תאורה טבעית ברוב שעות היום? עד כמה החומרים יכולים להיות מתכלים או ממוחזרים? קַיָּמוּת ושמירה על הסביבה מדגישות גם את הצורך בעיצוב שדואג לרווחה ובריאות העובדים מבחינת אוורור ומרחבים, גם במידה ויש צורך לשמור על ריחוק חברתי.
  • צפי להתפתחות החברה – על מנת שתכנון והעיצוב יהיוה מעשיים, כדאי לבדוק מה הצפי של בעלי ומנהלי החברה להתפתחות עתידית שלה וגדיול במצבת העובדים. מידע זה יעזור לתכנן את העיצוב בצורה גמישה, כך שניתן יהיה לשנות את התכנון  בקלות אם יהיו שינויים עתידיים במספר העובדים, בסוג השירותים שהחברה נותנת ועוד.

תהליך עיצוב משרדים מפוארים ויוקרתיים 

 התהליך מורכב ממספר רב של פרמטרים שבמסגרתם צריך לקחת בחשבון גם תוכניות פיזיות של המשרד כמו:

  • תוכניות הבנייה של המשרד.
  • תוכניות  חשמל.
  • תוכניות מיזוג האוויר. 
  • שירותים ציבוריים או קומתיים.
  • נגישות.

זאת, על מנת לעצב את החללים הפנימיים בצורה יעילה.

לאחר שמחליטים על חלוקת השטח, פינות ישיבה, חדרים, חללים פתוחים, חללים סגורים ועוד, מגיע שלב בחירת הריהוט המתאים.

בחירת ריהוט במשרדים מפוארים

העובדים צריכים להרגיש בנוח בעמדת העבודה שלהם. לריהוט יש חלק עצום הן מבחינה פיזית – בריאותית והן מבחינה חזותית. כשבוחרים ריהוט יש שיקולים שונים על מנת להתאים אותו בצורה אופטימלית:

  • לבחור רהיטים מתאימים לגודל החללים – הן לגודל של מרחב המשרד כולו, והן לגדלים של חללים ספציפיים, כמו ריהוט לעמדת הכניסה – הקבלה, ריהוט לחדר ישיבות, ריהוט לעמדות העבודה, ריהוט לחדרי ההנהלה הבכירה, ההנהלה הזוטרה וכך הלאה.
  • ריהוט צריך להיות מותאם לצרכי החלל בו הוא נמצא –  אם אלו פינות ישיבה להתרווחות, להפסקת אוכל, לסיעור מוחות; אם זה דלפק קבלה, חללי עבודה אישיים ומשותפים ועוד. בחלק מהמקרים מומלץ שהריהוט יהיה מודולרי על מנת לאפשר גמישות במידה ויש צורך בשינויים.
  • ארונות ופתרונות אחסון – צריך שיהי מתאים לרמת הריהוט הכללי שנבחר על מנת להשתלב בצורה הרמונית בקונספט של העיצוב. לא לזלזל בארונות אלו – זה ריהוט שצריך להיות גם פרקטי מבחינת היכולת לאפשר סדר וארגון לחומרים המאוחסנים.
  • ריהוט ארגונומי – בחירת הריהוט צריכה להתייחס לבריאותם ורווחתם של העובדים שמבלים במשרד שעות רבות. לכן מומלץ, במסגרת העיצוב, לדאוג לכסאות משרד ולכסאות מנהלים ארגונומיים שנותנים תמיכה טובה לגב ולצוואר של היושבים בהם. שולחנות העבודה צריכים להיות נוחים, יפים, ומעוצבים. כיום במרבית המשרדים, השולחנות עצמם מתכוננים ומאפשרים לעובדים לעבוד בישיבה או בעמידה.
  • איכות הרהיטים ותקצוב – שני אלמנטים אלו קשורים זה בזה. יש לבנות את תקציב הריהוט כך שיהיה איכותי ויתאים לתקציב. ריהוט איכותי תמיד יתן את הרושם הטוב ביותר ושווה להשקיע בו. כיום יש מספר רב של חברות שמספקות ריהוט משרדי איכותי ויפה במחירים סבירם. כדאי להשוות בין כמה ספקים על מנת להגיע לתצאה הרצויה והאדריכל יסייע בכך.

בחירת הצבעים במשרדים יוקרתיים

בחירת צבעים היא לחלוטין עניין של טעם אישי והעדפות של מזמיני העיצוב. הלקוח יצביע על האפשרות המועדת עליו מבחינת צבעים וחומרי גמר, והאדריכלים יבואו עם פתרונות חלופיים מתאימים. אם למשל מזמין העבודה אוהב צבע ירוק אז אפשר לשלב צמחיה ענפה בעיצוב; אם הוא מעדיף צבעים בהירים, אפשר לצבוע את הקירות בצבע בהיר ולהתאים את הריהוט בגוונים בהירים. עבור מי שמעדיף צבעים חמים ניתן יהיה להוסיף שטיחים וכורסאות בהתאם.

אפשר לעשות מחקר קטן על משמעויות של צבעים והרושם שהם נותנים לעיני המתבונן, ולבנות את העיצוב בהתאם.

בנוסף, לחברות רבות יש "ספר מותג" של החברה. הספר מפרט גם את נושא הלוגו, הצבעים שהחברה ממתגת את עצמה בהם ועוד. האדריכל ישתמש במידע שנמצא בספר המותג כדאי להתאים את עיצוב המשרד לתוכן ולאופי המותג של הלקוח.

אפשרויות המשחק עם הצבעים בעיצוב פנים של משרדים הן אין-סופיות. זו מלאכת מחשבת שיכולה להסתייע בסימולציות מחשב.

עלויות – כל משרד אדריכלים ומעצבים מגיש הצעת תקציב לפרויקט עיצוב משרדים מפוארים ויוקרתיים. התמחור נעשה באופנים שונים וכמובן תלוי בגודל הפרויקט, בסוג הפרויקט ובתקציב שהלקוח מוכן להעמיד לרשותו.

שיטות להצעת מחיר למשרדים מפוארים ויוקרתיים

  • מחיר לפי מ"ר של תכנון או עיצוב או שניהם יחד;
  • מחיר לפי אחוזים מסוימים מסך ההשקעה בפרויקט;
  • מחיר לפי שעות עבודה בלבד, כשמוסיפים את כל ההוצאות הנלוות;
  • מחיר גלובלי לפרויקט כולו יחד עם תקציב להוצאות בלתי צפויות.

יש משתנים רבים שצריך לקחת בחשבון כאשר בודקים עלויות למשל:

האם השירות הניתן הוא רק תכנון אדריכלי או בשילוב עם ייעוץ עיצובי?

האם יש הוצאות נוספות הקשורות לתכנון, כמו הדמיות?

מהן ההוצאות הצפויות בנוגע לרכישת ריהוט, חפצי אומנות, גננות וכדומה?

בפרויקטים תכנוניים או עיצוביים תמיד יש סעיף להוצאות בלתי צפויות מראש (בצ"מ).

תהליך של עיצוב משרדים מפוארים ויוקרתיים הוא תהליך תכנוני שצריך להיות מוקפד על מנת להיות מתאים ואופטימלי ללקוח, כזה שיענה על כל הדרישות, ועל כל הציפיות שלו. לכן, לפני שנכנסים לתקופה של שינוי, שיפוץ, העברת משרדועוד, מומלץ לעשות סקר שוק רציני בין מספר משרדים על מנת להשוות בין כל הפרמטרים. 

אבל!!!! כשמדובר בעיצוב פנים, כשבוחרים את משרד האדריכלים או המעצבים שיהיה אחראי את הפרויקט. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שיש תקשורת, לבדוק עם מי מרגישים  נוח על מנת להפקיד בידיו את הפרויקט. לא רק המחיר. 

מאחר ואחרי עיצוב מחדש של המשרד צריך לחיות תקופה ארוכה עם התוצאות, כדאי לבחור איכות.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן