עיצוב משרדים לרואי חשבון

החשיבות של אדריכלות ועיצוב מיטביים של משרדים לא נוגעת רק למראה ולאסתטיקה של המרחב, אלא גם – או לא פחות מכך – מתייחסת לגורם האנושי.

עיצוב אופטימלי אמור ליצור לעובדים סביבת עבודה ארגונומית שתבטיח להם נוחות ונעימות; כי ידוע שזה פקטור שמבטיח שיפור בפריון, ויחד עם זאת אמור לשקף את המותג ואת התרבות הארגונית של העסק גם בפני הלקוחות. לקוח שמגיע לפגישה ראשונה יכול להתחיל ולספוג רשמים על אופי המשרד ונותני השירות, כבר מרגע כניסתו למבנה או למשרד.

עיצוב משרד יכול להיות הזדמנות למיתוג. עיצוב נכון שממתג את העסק מיועד אמנם בעיקר ללקוחות, אך גם להפיכת מקום העבודה למקור של "גאוות יחידה" עבור הצוות.

עיצוב משרד לרואי חשבון – מה חשוב לד

  • להכיר את התעשיה – לכל ענף יש פרופיל זרימת עבודה ייחודי לו. לדוגמה: עיצוב משרד/ים לרואי חשבון לא יכול להיות דומה לתכנון חלל של סטודיו לעיצוב משחקים. רואי חשבון עובדים טוב יותר כשהם מבודדים והמידע שיש ברשותם הוא הרבה פעמים חסוי, בעוד שבסטודיו שמעצבים בו משחקים יש צורך בסיעור מוחות בלתי פוסק.
  • לבחור עיצוב אסתטי ופונקציונלי  – למשל, על פי הרשימה הבאה של עקרונות העיצוב הפונקציונלי:
    • ארגונומיה – עיצוב משרד טוב מבטיח שהעובדים יוכלו לעבוד בנוחות;
    • חלוקה לאזורים– עיצוב צריך לקחת בחשבון שהשטח מחולק לאזורים בהתאם לנושאי העבודה, וכי תכנון המאפשר זרימה טובה ביניהם יוסיף ליעילות;
    • מיקסום – שטח הוא משאב יקר. חשוב למקסם את השימוש בכל השטח בצורה מירבית בלי הרבה שטחים "מתים";
    • תנועה – הריהוט והציוד צריכים להיות ממוקמים בצורה כזאת שתתאפשר במשרד תנועה נוחה בין כל אזורי העבוד, לרבות חדרי הישיבות;
    • הקצאה – בעת חלוקת השטח לעיצוב יש לקחת בחשבון מידות יחס של מספר המחלקות, מספר העובדים וסוגי תפקידים בחברה;
    • אחידות – על מנת ליצור מראה נעים ומרגיע  יש לבחור הריהוט, ציוד וכל שאר האלמנטים  באופן אחיד והרמוני אשר יישקף את האווירה במשרד ואת האווירה שרוצים לשדר ללקוחות.

עיצוב משרד לרואי חשבון בקצרה

  • סביבת עבודה נטולת עומס;
  • מקום להתנהלות נוחה בין המחלקות;
  • גישה נוחה למידע;
  • עיצוב מקצועי שמתאים לאופי העיסוק.

כיום, הנטייה היא לעיצוב משרדים מודרני, לעיתים מינימליסטי. חלק יעדיפו סגנון של חללים פתוחים, בעוד אחרים יראו צורך בחללים סגורים. במקרים רבים העיצוב שמתאים למשרד רואי חשבון הוא מסורתי-קלאסי, המעניק רושם של מקצוענות ופרקטיות.

למי שמתכוון לשכור רואה חשבון, אחד מההיבטים החשובים בשירות מסוג זה היא הפרטיות. נושאים פיננסיים נחשבים רגישים במיוחד, וחשוב שהלקוח ירגיש שהשיחה, הנתונים, הדוחות וכל עבודה הנעשית בתיק האישי שלו הם תחת מעטה של סודיות וכיבוד הפרטיות.

עיצוב משרד רואי חשבון

שני אלמנטים חשובים בעיצוב משרד/ים לרואי חשבון

  • פרטיות – כפי שצויין בסוג עיסוק כזה העיצוב צריך בראש ובראשונה לכבד את הצורך בפרטיות. 

חברת אדריכלות העוסקת בעיצוב משרדים לרואי חשבון יכולה לתכנן, לעצב ולרהט משרד עם מחיצות גבוהות ואסתטיות או אף להשתמש בריהוט עצמו ליצירת מחיצות מתאימות שנותנות תחושה של פרטיות.
על מנת להשיג פרטיות ניתן גם לשלב בין סגנונות, ולהציע פינות פתוחות לרווחת העובדים, או פינות דיסקרטיות לפגישות עם לקוחות, כמו גם חדרי ישיבות עם מחיצות עץ ולא זכוכית כדי לתת תחושה של חלל סגור, אך מאוורר. בכל מקרה צריך, במסגרת התכנון והעיצוב, לוודא שהאקוטסטיקה תהיה מקסימלית. כך ניתן לשלוט על האופן שבו שיחות בין אנשים, בין אם הן פנים מול פנים או שיחות טלפוניות, תהיינה פרטיות עד כמה שניתן.
רואי חשבון עובדים בדרך כלל באופן אינדיבידואלי על התיקים שהם ממונים עליהם. בניגוד למקצועות אחרים, רואי חשבון לא מרבים לשתף פעולה בצוותים גדולים לכן חשוב שלכל אחד יהיה מרחב מתאים עבורו.

  • שקט – מקצוע ראיית חשבון הינו עיסוק בו יש צורך להיות מרוכזים וממוקדים כדי לעבור באופן מדויק על פני מספרים ופריטים רבים. זהו עיסוק שבו שקט הוא מצרך הכרחי. עיצוב משרד של רואי חשבון חייב לקחת את הפרמטר הזה כשיקול חשוב על מנת לאפשר לעובדים סביבת עבודה טובה.

ראיית חשבון היא עבודת נמלים הדורשת שעות רבות של ישיבה מול מחשבים. לכן מומלץ שמרחב העבודה האישי יהיה רחב מספיק ונוח מאוד, ושהעמדה תהיה מתוכננת בצורה ורסטילית, כך שכל עובד יכול לעשות את ההתאמות האישיות שלו; זאת, על מנת להרגיש בבית – במיוחד בחודשי העומס.מאחר וכל עובד נמצא לבד רוב היום, מול הפרויקטים שלו, חשוב שיהיה גם מרחב משותף להתרעננות.
בחברות רבות עמדת האוכל והקפה משמשות כמקום מפגש שכזה, אך אפשר ליצור חלל ייחודי המאפשר לשבת בכורסאות נוחות, למתוח את הגב ולפרוס את הרגליים שכפופות תחת השולחן רוב שעות העבודה.
אומנם יש לרואי חשבון מוניטין של שמרנים יותר בטעמם, אבל אין סיבה שמקום העבודה של חברות שנותנות שירותים פיננסיים וראיית חשבון יהיה משעמם.
כפועל יוצא של התפתחויות של חומרה ושל מחשוב הענן, עסקים רבים החלו לשחרר עובדים משולחנותיהם ולאמץ טכנולוגיות חדשות שמעודדות ניידות. ברוב המקרים תעשיית השירותים הפיננסיים דחתה את המהלך עקב האופי הייחודי של העבודה, ריבוי הנתונים בהם יש צורך להשתמש ובעיות של אבטחת מידע.
אך בדומה לשאר הארגונים בעולם העסקי, גם חברות של רואי חשבון, למרות המוניטין השמרני, מבינות את הצורך בשינוי ושואפות יותר ויותר לרענן ולחדש את חללי המשרדים שלהן במאמץ להגדיר את מקום העבודה של העתיד. 

חשוב להן, כמו לכל חברה, למשוך ולשמור כשרונות איכותיים של דור המילניום:

  • לטפח סביבת עבודה מתאימה;
  • לתת שירות טוב יותר ללקוחות;
  • לאפשר גישה לטכנולוגיות עדכניות;
  • לוודא שהעיצוב משקף את היעדים העסקיים;
  • לנסות לאזן בין צורכי הפתיחות, לבין הפרטיות.

חברות שמתמודדות עם עלויות עבודה גבוהות ועם תחרות על עובדים איכותיים, משפרות את סביבת העבודה שלהן כדי להפוך לאטרקטיביות יותר כמעסיקים, ומקוות שעיצוב נכון יגביר גם את הזרימה של העבודה והפרודוקטיביות.

איך לבחור את החברה האדריכלית שתעצב ותרענן את המשרדים שלכם?

  • ניסיון זה הכול – לבחור חברה מבוססת היא נקודת התחלה טובה. מומלץ לראות את הפרויקטים שביצעה? אלו משרדים עיצבה? ולהתרשם.
  • חזון משותף – לקבוע פגישת ייעוץ ראשונה, להסביר את הצרכים, לוודא שאנשי החברה מבינים, ואז לבדוק אם אפשר ליצור חזון משותף ריאלי לרבות נושא התקציב.
  • עמידה בתקציב ובזמנים – לבדוק שהחברה איתה רוצים לעבוד ידועה בעמידה בתקציב ובלוחות הזמנים כדי למנוע אי נעימות בהמשך.
  • הוצאות בלתי צפויות – כל תכנית עיצוב צריכה לכלול אפשרות להוצאות בלתי צפויות בגלל שינויים שעולים תוך כדי תנועה. חשוב לבדוק את מדיניות חברת האדריכלות להוצאות בלתי צפויות ולסכם מראש את התנאים.

רחוב שטריקר 4
תל אביב-יפו 62006
ישראל

> טלפון: 972-3-6054448 
> פקס: 972-3-6048006 
> דוא"ל: office@grynhaus.co.il 

דילוג לתוכן